روحانیت نقش مهمی در امدادرسانی‌ها دارند
کد خبر: 4017940
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
مدیرکل امداد و سوانح حوزه‌های علمیه کشور:

روحانیت نقش مهمی در امدادرسانی‌ها دارند

مدیرکل امداد و سوانح حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه امدادونجات و خانه هلال طلاب، گفت: روحانیت نقش مهمی در امدادرسانی‌ها دارند.

حجت‌الاسلام پناهی مدیرکل امداد و سوانح حوزه‌های علمیه کشور

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، حجت‌الاسلام پناهی امروز 11 آذر، در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به خدمات ارزشمند هلال احمر بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان همیشه در بحران‌ها و حوادث در خط مقدم امدادرسانی است

وی با اشاره به اینکه خدمات جمعیت هلال احمر فارغ از هرگونه جنس، نژاد، قومیت و منطقه جغرافیایی ارائه می‌شود، افزود: در هنگام وقوع حوادث جمعیت هلال احمر در کنار مردم قرار می‌گیرد و نقش حیاتی در امدادرسانی را ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام پناهی نقش طلاب در اشاعه فرهنگ انسانیت و نوع دوستی را بسیار پر رنگ دانست و ادامه داد: طلاب و روحانیون در طول تاریخ همیشه پاسدار جریان ایمان و معنویت هستند و با عضویت در جمعیت هلال احمر در کنار سایر داوطلبان به ارائه خدمات امدادی می‌پردازند چرا که  اسلام دین کمک و خدمت به انسان‌هاست.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه امدادونجات و خانه هلال طلاب تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت انجام فعالیت‌های اجتماعی، امدادی، ورزشی، عام المنفعه وغیره برای اعضای گروه‌های امدادی طلاب و تجهیز فضاهای مورد نظر به امکانات امدادی، وسایل کمک‌های اولیه، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه که طلاب از آن بهره‌مند شوند لازم و ضروری است .

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به پهناوری، گستردگی و حادثه خیز بودن استان کرمان خاطرنشان کرد: اصول و اهداف جمعیت هلال احمر بر پایه خدمات اجتماعی و داوطلب محور است و طلاب با حضور در جمعیت هلال احمر و در زمان بروز حادثه همراه با امدادرسانی در جمع مصیبت دیدگان می‌توانند روحیه ایمان، صبر، گذر از بحران و سختی را بین مردم تقویت کنند.

فلاح با اشاره به اینکه قشر طلاب بزرگترین مبلغان جمعیت هلال احمر در جامعه هستند، افزود: جمعیت هلال احمرمتولی جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح ملی و بین المللی است و حضور طلاب و روحانیون در کنار جمعیت هلال احمر حائز اهمیت است .

انتهای پیام
captcha