آزادی 13 زندانی غیرعمد در یزد به برکت شهدا
کد خبر: 4018724
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

آزادی 13 زندانی غیرعمد در یزد به برکت شهدا

در مراسمی 13 محکوم مالی جرائم غیرعمد در قالب کنگره ملی چهار هزار شهید استان از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

آزادی 13 زندانی غیرعمد در یزد به برکت شهدابه گزارش ایکنا از یزد، در مراسمی، شب گذشته، 14آذرماه، 13 محکوم مالی جرائم غیرعمد در قالب کنگره ملی چهار هزار شهید استان از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند. 

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد گفت: ستاد دیه، واسطه دهنده دست‌های نیکوکاری و چشمان منتظر است که با یاری نیکوکاران و خیران به عنوان بزرگترین حامی این ستاد همواره زمینه آزادی محکومان مالی را از زندان فراهم می‌کند.

دهشیری افزود: در کنار کمک‌های مردم دارالعباده نمی‌توان زحمات اعضا کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان را نادیده گرفت، زیرا در بسیاری از موارد و پرونده‌های این اعضا بیشترین مبلغ بدهی‌ها را از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ می‌کند که شکات خود مانند خیران عمل کرده و از حق خود گذشت و زمینه آزادی محکومان مالی را فراهم می‌کنند .

دهشیری ضمن تقدیر از کمک بسیج حقوقدانان سپاه الغدیر استان، در قالب ادامه برنامه‌های کنگره ملی 4000 شهید استان جهت آزادی محکومان مالی جرائم غیرعمد تصریح کرد: بسیج در تمام سطوح جامعه نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا کرده و همواره یاور انسان‌های محروم و بی‌بضاعت بوده است و امروز نیز شاهد بعد دیگری از بسیج هستیم که در قالب کمک مؤمنانه اقدام به کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کرده است .

این مقام مسئول در ادامه با تأکید بر تأثیر آسیب‌هایی که زندان بر روی فرد زندانی و خانواده وی می‌گذارد افزود: آزادی یک محکوم مالی تنها آزادی یک شخص نیست بلکه با این اقدام از آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جلوگیری می‌شود .

رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد گفت: امروز شاهد آزادی 13 محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان هستیم که مبلغ بدهی آنها مبلغ 12 میلیارد و 971 میلیون ریال بود که مبلغ 8 میلیارد و 971 میلیون ریال توسط اعضا کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ با کمک بسیج حقوق‌دانان و سپاه الغدیر استان یزد به حساب ستاد دیه استان واریز شده و زمینه ازادی این 13 محکوم مالی از زندان‌های استان فراهم شد.

وی در پایان با تشریح وضعیت قضایی این مددجویان گفت: از این تعداد 9 محکوم مالی، دو محکوم پرداخت نفقه و دو محکوم پرداخت دیه غیر عمد بوده که امروز شاهد آزادی این محکومان خواهیم بود .

یادآور می‌شود اجرای گروه سرود عاشقان ولایت در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی از برنامه‌های اجرا شده در حاشیه این آیین آزادی بود و در پایان این آیین‌نامه آزادی 13 مددجوی محکوم مالی جرائم غیرعمد به آنها اعطا شد.

انتهای پیام
captcha