روایات تفسیری امام رضا(ع) در قالب ۱۹ پایان‌نامه تدوین می‌شود
کد خبر: 4020143
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی:

روایات تفسیری امام رضا(ع) در قالب ۱۹ پایان‌نامه تدوین می‌شود

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: بررسی روایات تفسیری امام رضا(ع) در قالب 19 پایان‌نامه به سرانجام رسیده و تاکنون 900 روایت از امام رضا(ع) گردآوری و تا دهه کرامت سال آینده رونمایی خواهد شد. 

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امروز 20 آذرماه در نشست خبری هفته پژوهش در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی بیان کرد: بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در مراکز مختلف بعد رسانه‌ای نداشته و در جامعه مطرح نشده است.

وی افزود: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال ۶۳ تاسیس و راه جدیدی در حوزه آموزش کشور باز شد و دروس دانشگاه و حوزه همزمان ارائه می‌شد و به صورت ترکیبی بود.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: یک هسته، آموزشی و پژوهشی است و پژوهش‌ها تولید خود دانشگاه است و اعضای هیئت علمی نیز محصول خود دانشگاه هستند.

خیاط بیان کرد: در عرصه پژوهش  آنچه در دانشگاه انجام می‌شود نیز بخشی ناظر به نیازهای حوزه علمیه است،  چرا که بسیاری از متون حوزوی تغییر و تحولش امری دشوار است.

وی اضافه کرد: عرصه دیگر پژوهش در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مربوط به عرصه نیازهای جامعه اسلامی است که در سال‌های اخیر جدی شده و کارهای ارزشمندی در این خصوص صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز کرد: بخشی دیگر از پژوهش‌ها ناظر بر نیازهای پژوهشی آستان قدس رضوی است. در گذشته بیشتر متمرکز بر رویکرهای بنیادین و نظری بودیم و در سه عرصه وقف، نذر و زیارت فعالیت داشتیم که در این خصوص کتاب مهندسی قرارداد اجاره موقوفات از کتاب‌هایی است که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

خیاط تصریح کرد: چاپ کتاب تبیین جایگاه امامت از دیدگاه امام رضا(ع) نیز از دیگر کتاب‌هایی است که پایان‌نامه بوده و تبدیل به کتاب شده است، همچنین از دیگر آثار، کتاب ارزش‌های انسانی در سیره و سخن رضوی که چهل روایت از ارزش‌های انسانی صرف نظر از دین و نژاد و رنگ و ... بوده و برای همه انسان‌ها ارزشمند است آماده و به 6 زبان ترجمه شده است.

وی اظهار کرد: بررسی روایات تفسیری امام رضا(ع) در قالب 19 پایان‌نامه نیز در این خصوص به سرانجام رسیده و 900 روایت از امام رضا(ع) گردآوری شده و تا دهه کرامت سال آینده رونمایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: چاپ و نشر هشت جلد  کتاب با محوریت شهدای دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز از دیگر اقدامات بوده است.

خیاط عنوان کرد: شبهه‌پژوهی قرآن کریم از دیگر مباحثی است که درحوزه پژوهش در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به آن پرداخته شده که جلد اول آن به چاپ رسیده است و جلد دوم و سوم آن در دست چاپ بوده و جلد چهارم آن تا سال آینده به چاپ خواهد رسید.

وی در پایان اضافه کرد:  10 مجله در دانشگاه داریم که شامل موضوعات با محوریت آموزه‌های قرآنی، فلسفی، فقه عبادی، اقتصاد اسلامی، علوم مدنی و ... است، ضمن اینکه دو مرکز پژوهشی و همچنین مرکز مطالعات علمی پیشرفته را در دانشگاه داریم که دانشجویان و پژوهشگران در آن فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha