کوهدشت؛ میزبان جشنواره ملی خوشنویسی
کد خبر: 4020239
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

کوهدشت؛ میزبان جشنواره ملی خوشنویسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ظرفیت کوهدشت از نظر هنر خوشنویسی، گفت: رایزنی‌های لازم برای استقرار دبیرخانه دائمی یک جشنواره ملی خوشنویسی در استان صورت پذیرفته و تا پایان سال‌جاری شاهد برگزاری نخستین دوره این جشنواره به میزبانی کوهدشت خواهیم بود.

 جشنواره ملی خوشنویسیبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عصر شنبه، ۲۰ آذر در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه خوشنویسی یاسر زالپور و هنرجویان آموزشگاه آزاد هنری نیستان کوهدشت که با عنوان «شور نیستان» در خرم‎آباد برپا شد، گفت: لرستان ظرفیت بسیار بالایی در زمینه هنر خوشنویسی دارد و شهرستان کوهدشت به‌عنوان قطب پرورش هنرمندان تراز اول خوشنویسی در سطح کشور شناخته می‌شود.

وی افزود: میزبانی موفق رویدادهای مختلف این رشته هنری از جمله جشنواره سراسری خوشنویسی «رضوی» در سال‌های گذشته و همچنین وجود هنرمندان شاخص خوشنویس در سطح استان، زمینه‌های لازم برای کسب میزبانی یک رویداد ملی در این رشته هنری را فراهم آورده است.

فتایی ادامه داد: بر همین اساس رایزنی‌های لازم جهت استقرار دبیرخانه دائمی یک جشنواره ملی خوشنویسی در استان صورت پذیرفته و تا پایان سال‌جاری شاهد برگزاری نخستین دوره این جشنواره به میزبانی شهرستان کوهدشت خواهیم بود.

لازم به ذکر است، نمایشگاه خوشنویسی «شور نیستان» مشتمل‌بر 58 اثر از 16 هنرجوی آموزشگاه آزاد هنری نیستان و آثار یاسر زال‌پور از 20 تا 27 آذرماه در نگارخانه شهید هژبر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد، در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha