آغاز مسابقات قرآن مددجویان منطقه ۷ زندان‌های کشور در یزد
کد خبر: 4020560
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

آغاز مسابقات قرآن مددجویان منطقه ۷ زندان‌های کشور در یزد

مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم ویژه مددجویان منطقه ۷ زندان‌های کشور به میزبانی اداره‌ کل زندان‌های استان یزد آغاز و به مدت 2 روز ادامه دارد.

مسابقات قرآن مددجویان منطقه 7 زندان‌های کشور به گزارش ایکنا از یزد، مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم ویژه مددجویان منطقه هفت زندان‌های کشور، امروز، 22 آذرماه به میزبانی اداره‌ کل زندان‌های استان یزد آغاز شد.

این مسابقات در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 22 و 23 آذرماه در محل اداره کل زندان‌های استان یزد و با حضور مددجویان زندان‌های منطقه هفت کشور شامل استا‌ن‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حال برگزاری است.

این مسابقات در 15 رشته و به صورت مجازی برگزار می‌شود و سه‌شنبه، 23 آذرماه ضمن اعلام اسامی برگزیدگان مراسم اختتامیه مسابقات نیز برگزار خواهد شد.

حسین سبزواری، مدیرکل زندان‌های استان یزد در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به اینکه خداوند متعال را بواسطه میزبانی این رویداد مبارک شاکر و سپاسگزار هستیم اظهار کرد: مسابقات امروز آغاز و قطعاً مایه خیر و برکت خواهد بود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که می‌دانیم زندان محلی برای بیدار شدن و تنبه و به خود آمدن و در رأس آن رهایی از زندان اصلی که نفس است، است و هدف از زندان غیر از این نباید باشد و برای بیداری قطعاً بهترین نسخه قرآن کریم است که هدایت را رقم خواهد زد. 

سبزواری با اشاره به موضوع هدایت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در دیدار قاریان قرآن کریم در ماه‌های آغازین سال و  با تلاوت آیه‌ای از سوره بقره گفت: اگر انسان در عرصه تقوا گام برندارد مشمول هدایت‌های قرآنی نخواهد شد و امیدواریم بتوانیم ضمن رعایت تقوای الهی، مشمول هدایت قرآن کریم شویم و در سرلوحه زندگی ما قرار گیرد.

عباس صالحی، رئیس اداره فرهنگی اداره کل زندان‌های استان یزد نیز در این نشست گفت: این دوره از مسابقات با حضور مددجویان زندان‌های منطقه هفت کشور شامل استا‌ن‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به میزبانی اداره کل زندان‌های استان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در 15 رشته برگزار خواهد شد بیان کرد: در این دوره از مسابقات سهمیه هر استان 15 نفر است بر این اساس 15 نفر از استان یزد، 15 نفر از کرمان، 11 نفر از سیستان و بلوچستان، هشت نفر از هرمزگان و جمعاً 49 نفر در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

صالحی با اشاره به اینکه در خصوص موضوع داوری نیز از هر استان یک نفر داور به عنوان نماینده استان یزد اعزام می‌شود گفت: در این دوره از مسابقات حمیدرضا میرجلیلی، طالبی‌زاده، ماشالله موسوی و حسن مختاری به داوری مسابقات خواهند پرداخت و حجت‌الاسلام گلوردی به عنوان نماینده داوران حضور دارند و اسامی تا عصر روز سه‌شنبه با پایان مسابقات و داوری آثار اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha