طرح «صبای مهر» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4020738
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
در حمایت از دانش‌آموزان روستایی؛

طرح «صبای مهر» در کردستان اجرا می‌شود

مشاور امور بانوان و خانواده اداره‌ کل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از اجرای طرح حمایت از دانش‌آموزان مستعد روستایی با عنوان طرح «صبای مهر» در حوزه امور بانوان استان خبر داد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان توانمند شناسایی و به آنان خدمات آموزشی و رفاهی ارائه می‌شود.

 گردهمایی کارشناسان امور بانوان آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، لیلا حیدری، مشاور امور بانوان و خانواده اداره‌ کل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور بانوان آموزش و پرورش کردستان که با حضور سلیمی، مسئول قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان کشور امروز، 23 آذرماه در استان برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست را تشریح و تبیین برنامه‌های اجرایی و عملیاتی امور بانوان و فعالیت‌های گروه‌های جهادی عدالت آموزشی «یاوران علم» و با هدف توانمندی‌سازی مشاوران و کارشناسان و خدمت رسانی به دانش‌آموزان مناطق محروم ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان یک استان فرهنگی است؛ افزود: توانمندی‌های زیادی بین دانش‌آموزان این استان وجود دارد که باید این استعدادهای شناسایی و شکوفا شود.

مشاور امور بانوان و خانواده اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از اجرای طرح حمایت از دانش‌آموزان مستعد روستایی با عنوان طرح «صبای مهر» در حوزه امور بانوان استان خبر داد و بیان کرد: در این طرح دانش‌آموزان توانمند شناسایی و به آنان خدمات آموزشی و رفاهی ارائه می‌شود.

وی با تقدیر از ارائه خدمات آموزشی مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها به دانش‌آموزان نیازمند افزود: ارائه خدمات به دانش‌آموزان نیازمند در راستای ایجاد عدالت آموزشی انجام خواهد شد.

حیدری با اشاره به اجرای طرح «گفتگوی مؤثر» به عنوان یک از مهارت‌های ده گانه زندگی در مدارس استان کردستان گفت: اجرای طرح سواد زندگی «طرح مسیر شاد زیستن مشترک»، آموزش کودک‌یاری و آموزش حقوق و تکالیف دختر و پسر و... از دیگر طرح‌های قابل اجرا در این حوزه است.

حمید سلیمی، مسئول قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان کشور در ادامه این گردهمایی با اشاره به اهمیت ایجاد عدالت آموزشی و دستیابی به امکانات همه دانش‌آموزان کشور اظهار کرد: در این راستا قرارگاه عدالت آموزشی طرح‌های مختلفی را در سطح کشور اجرا می‌کند.

وی افزود: استعدادیابی، مدارس تولید و اشتغال، تقویت کنکور در مناطق محروم با سامانه آموزش مجازی آلا، پایش و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، اهدای لوازم‌التحریر با پویش مشق احسان، توزیع 80 هزار کاربرگ آموزشی در دوره ابتدایی، کانون‌های مهارت‌آموزی و توانمندسازی معلمان کشور از پروژه‌های قرارگاه عدالت آموزشی است.

گفتنی است؛ در ادامه هریک از اعضای حاضر در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان مناطق محروم استان ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha