علما و روحانیون مریوان توهین به اهل بیت(ع) را محکوم کردند
کد خبر: 4021137
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

علما و روحانیون مریوان توهین به اهل بیت(ع) را محکوم کردند

علما و روحانیون شهرستان مریوان طی بیانیه‌ای بر لزوم حفظ اتحاد و انسجام اسلامی و احترام به عقاید مذاهب اسلامی تأکید کردند و بصیرت و هوشیاری را مهم‌ترین دستاورد اتحاد مسلمین دانستند.

بیانیه

به گزارش ایکنا از کردستان، علما و روحانیون شهرستان مریوان طی بیانیه‌ای توهین به اهل بیت(ع) را محکوم کردند. در این بیانیه آمده است:

«إِنَّ هَـذِهِ أُمَّتـُکُمْ أُمّـَةً وَاحِـدَةً وَأَنَـا رَبـُّکُمْ فَـاعْبُـدُونِ

و این‌ ندای‌ خداوند است‌، و این‌ آوای‌ جاوید قرآن‌ است‌، و این‌ صدای‌ دل‌انگیز رسول‌ الله است‌ كه‌ می‌فرماید:

«و اعتصموا بحبل‌ الله جمیعاً و لا تفرقوا»

معنای اتحاد، دست برداشتن و کوتاه آمدن از اصول و اعتقادات خویش نیست. وحدت یعنی با توجه به اینکه بین دو مذهب، مشترکات بسیاری وجود دارد، دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند و برای حفظ و تعالی اسلام با یکدیگر همکاری وهمیاری داشته باشند.درآیات، احادیث و روایات متعدد، حفظ وحدت میان مسلمانان از جمله اموری است که مورد توجه و همواره مورد اهتمام بزرگان و رهبران مذهبی مسلمانان بوده است.

اسلام به ‌عنوان کامل‌ترین دین الهی برای نجات بشریت از گمراهی، توسط حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم) عرضه که روشنگری و آگاهی‌بخشی آن موجب می‌شد تا مردمان از بردگی خلاصی یابند، همواره دشمنان دین برای نابود کردن آن تلاش کرده و با انواع ترفندها، از آغاز نبوت پیامبر تا امروز قصد داشته‌اند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان از اشاعه و رشد اسلام جلوگیری نمایند.

پیامبری که با رسالت جهانی به‌عنوان آخرین فرستاده خداوند سبحان و با اعلام تکمیل دین و راهبرد غلبه اسلام بر تمامی مکاتب شرقی و غربی و ایجاد حکومت جهانی نوید پیروزی داده و به پیروانش دستور وحدت و مدارا با سایر ادیان و مکاتب جهان را توصیه نموده است.

بصیرت و هوشیاری مهم‌ترین دستاورد اتحاد است اگر مسلمین‌ با هم فکری و اندیشه‌ سالم‌، در آرامش‌ به‌ سر برند، دیگر جایی‌ برای‌ زندگی‌ و غارت‌ مستكبران‌ باقی‌ نخواهد ماند. ولی‌ در یك‌ چنین‌ موقعیت‌ خطیری‌ كه‌ صهیونیزم‌ غاصب‌ به‌ سركردگی‌ اربابش‌ آمریكای‌ جهانخوار هر روز با نیرنگ‌های گوناگون بر جنایات‌ خود می‌افزاید، مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی هستند.

همه مسلمانان به‌خصوص عالمان و فرهیختگان و ملت شریف ایران با تأسی به شیوه وحدت‌آفرین علمای بزرگ، به‌ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در این مسیر قدم بردارند و از هیچ کوششی برای حفظ اتحاد و انسجام اسلامی دریغ نورزند. ما ائمه جمعه، جماعت مساجد و مدیران و مدرسان واعضای شورای افتا شهرستان مریوان به‌طور قاطع و صریح به سران کفر و جیره‌خواران آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب اعلان می‌کنیم که همه ما مسلمین واحد و یکی هستیم، ما همه با هم برادریم و اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمانان شود، بدانیم که یا جاهل هستند یا از کسانی هستند که می‌خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند و شما ای‌ مسلمین‌ جهان‌ بدانید كه‌ نابودی‌ صهیونیزم‌ و امپریالیزم‌ جنایتكار فقط‌ در سایه‌ اتحاد اسلامی‌ قرار دارد و بس‌ ... در اين برهه حساس تاريخ بشر، وظيفه همه ما مسلمانان عمل به آیه شریفه: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» و پيروی از قرآن و احادیث نبوی است که بزرگترين منادی دعوت به اتحاد و يک دلی همه مسلمانان جهان هستند. عمل، تفکر و تدبر نماییم و با توجه به بیانات حضرت امام خمینی(ره) که فرمود: مسلمین باید بیدار و هوشیار باشند که امروز مثل دیروز و این عصر مثل عصرهای سابق نیست.

امروز منافع همه کشورهای اسلامی به هم پیوند خورده است و فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) که علاج اصلی، داروی اصلی برای امروز دنیای اسلام اتحاد و همبستگی مسلمین جهان را می‌داند تا ان‌شاء‌الله به معنای واقع به ریسمان الهی چنگ زنیم و از تفرقه و پراکندگی دوری کنیم و تلاشی برای سعادت جامعه اسلامی‌مان داشته باشیم».

انتهای پیام
captcha