یادواره شهید محمد رضایی در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4021594
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

یادواره شهید محمد رضایی در همدان برگزار می‌شود

معاون امور پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از برگزاری یادواره سراسری شهید محمد رضایی در این استان خبر داد.

یادواره شهید محمد رضایییوسف سعیدی، معاون امور پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: یادواره سراسری شهید محمد رضایی، شهید شاخص سال 1400 در همدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم یادبود سراسری 29 دی‌ماه در همدان برگزار خواهد شد و از مسئولان کشوری نیز دعوت کرده‌ایم که در این مراسم حضور پیدا کنند.

سعیدی گفت: هرساله یکی از شهدای دانش آموز به‌عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی در کشور انتخاب می‌شود که امسال قرعه به نام شهید اسدآبادی افتاده است.

وی یادآور شد: شهید محمد رسول رضایی در نوزدهم تیرماه 1352 در شهرستان اسدآباد دیده به جهان گشود، پدرش محمد راننده و مادرش خوش‌قدم خانه‌دار بود. شهید رضایی دوم راهنمایی بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در سی دی‌ماه 1366 در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکرش در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید محمدرسول رضایی با وجود سن کم و با دست‌کاری شناسنامه خود روانه جبهه می‌شود و در وصیت‌نامه خود توصیه می‌کند که پرچم آمریکا را در تشییع جنازه‌اش آتش بکشند. هم‌اکنون عکس این شهید 13 ساله میهمان اتاق مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام
captcha