طراحی محور گردشگری مذهبی در شیراز
کد خبر: 4021707
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

طراحی محور گردشگری مذهبی در شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از طراحی محور گردشگری مذهبی در قالب یک مدل تور توسط این سازمان خبر داد.

مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به گزارش ایکنا از فارس، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 27 آذرماه در مراسم اختتامیه دهه گردشگری مذهبی که در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار شد، توجه به گردشگری مذهبی را یکی از رویکردهای اصلی شهرداری شیراز اعلام کرد و گفت: در حال طراحی محور گردشگری مذهبی در قالب یک مدل تور در شیراز هستیم.

وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی یکی از موضوعات مهم گردشگری است که باید بدان توجه ویژه شود، افزود: البته در این موضوع در ابتدای کار هستیم و سابقه چندانی برای تعریف گردشگری مذهبی وجود ندارد.

مشفقیان با یادآوری اینکه سال اولی است که به مقوله گردشگری مذهبی با جدیت ورود پیدا کرده‌ایم، ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آینده بتوان به هدف اصلی گردشگری مذهبی دست یافت.

معاون فرهنگی شهردار شیراز اظهار کرد: شیراز یکی از کلان‌شهرهای کشور با گستردگی زیاد است که برخی از افرادی که در حواشی این شهر هستند از زیارت حرمین مطهر آن محروم هستند و مسلماً باید سهولت دسترسی به حرم‌ها به صورت ویژه مدنظر مسئولان امر قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: در این راستا می‌توان وی افزود: به هر مسجدی در شیراز این امکان و ظرفیت دهیم که اهالی محل را 2 بار در سال در قالب یک تور یک روزه با همکاری شهرداری به حرم مطهر بیاورند تا مردم ساکن سومین حرم اهل بیت(ع) در حرمین مطهر حاضر شوند.

انتهای پیام
captcha