وحدت حوزه و دانشگاه با تغییر در نوع نگاه ایجاد می‌شود
کد خبر: 4021808
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
وزیر علوم مطرح کرد؛

وحدت حوزه و دانشگاه با تغییر در نوع نگاه ایجاد می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر دنبال وحدت حوزه و دانشگاه هستیم باید نوع نگاه را تغییر دهیم، افزود: ما باید باور داشته باشیم که همه علوم دینی هستند و هر علمی چون منشات گرفته از علم خداوند است حتما ایمانی است و ما نمی توانیم علوم را از هم جدا کنیم.

محمدعلی زلفی گل وزیر علومبه گزارش ایکنا از همدان، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز ۲۷ آذرماه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه بوعلی سینا و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در همدان اظهار کرد: اگر امروز شاهد وحدت حوزه و دانشگاه هستیم به دلیل حضور روحانیونی است که ملجا امن اعضای هیئت علمی هستند و هر کدام یک سرمایه نوین برای کشور هستند.

زلفی گل با اشاره به حضور افراد متدین در دانشگاه‌ها گفت: خدا را شکر می‌کنیم که دانشگاهیان افرادی متدین هستند که برای پیشرفت کشور هم به بال علم، ایمان و تقوی مجهز هستند و این به دلیل  حضور روحانیون در دانشگاه است.

وی اظهار کرد: بسیاری از مدیران موفق امروز در زمان دانشجویی خود به کار فرهنگی هم مشغول بودند دانشگاه‌ها وظایف خودشان را در جهت تربیت انسان‌های متعهد و متخصص به کار گرفته‌اند و حضور روحانیون به دانشگاه کمک‌های موثری کرده است.

وزیر علوم گفت: حضور بوعلی سینا در شهر همدان افتخاری برای ما است و با نوشتن رساله ابطال کیمیا، مسیر علم را تغییر داد، این دانشمند برجسته مبدع علم تجربی نوین است.

وی با بیان اینکه اگر دنبال وحدت حوزه و دانشگاه هستیم باید نوع نگاه را تغییر دهیم، افزود: ما باید باور داشته باشیم که همه علوم دینی هستند و هر علمی چون منشات گرفته از علم خداوند است حتما ایمانی است و ما نمی توانیم علوم را از هم جدا کنیم.

زلفی گل گفت: نظام جمهوری اسلامی به راحتی ساخته نشده است و زحمات زیادی برای آن کشیده شده، امروز ما شاهد پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف هستیم و نباید یاس و ناامیدی را به جامعه پمپاژ کنیم.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم به دانشجویان امید و نشاط را القا کنیم و باید قدر داشته هایمان را که نتیجه کارهای جهادی همه مدیران در  ادوار مختلف است بدانیم.

وزیر علوم در پایان بیان کرد: در وزارت علوم با اولویت بندی کارهای موثری صورت گرفته است به عنوان مثال صندوق علوم، تحقیقات و فناوری را  تاسیس کردیم و سال آینده از تحقیقات کاربردی حمایت می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام
captcha