تلاش‌های دشمن برای ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه
کد خبر: 4021969
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

تلاش‌های دشمن برای ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان با اشاره به تلاش‌های همیشگی دشمنان برای ایجاد تفرقه بین دو نهاد حوزه و دانشگاه گفت: زمانی که بین حوزه و دانشگاه فاصله فکری و علمی به وجود بیاید آن زمان دشمنان به اهداف پلید خود علیه جوامع اسلامی رسیده‌اند.

علی اصغر دریایی مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه کردستان

علی‌اصغر دریایی، مسئول برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته «وحدت حوزه و دانشگاه» اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تصمیمات و درایت‌های امام راحل نامگذاری هفته «وحدت حوزه و دانشگاه» به مناسبت سالروز شهادت شهید مفتح بود تا همواره نام و یاد چنین اندیشمندان بزرگی در جهان اسلام باقی بماند.

وی افزود: امام راحل به خوبی می‌دانستند که هم حوزه و هم دانشگاه زیر شدیدترین هجمه‌های تبلیغاتی و اعتقادی دشمنان قرار دارند، بنابراین بهترین راهکار برای تقابل با این جریان‌های منحرف را گسترش هرچه بیشتر وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌دانستند.

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان بیان کرد: دو بال علمی کشور حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هستند که هرکدام در راستای اهداف ترسیم شده‌ای که دارند در بُعد علمی، پژوهشی، تهذیبی و ... در حال حرکت هستند.

وی با اشاره به اینکه حرکت این دو مرکز بزرگ فکری در کشور در راستای همدیگر سابقه‌ای طولانی دارد، افزود: اما با این وجود باید برای کامل‌تر شدن سطح علمی و فکری جامعه تعاملات این دو بخش منسجم‌تر و هماهنگ‌تر از گذشته شود، چراکه همانطور که جامعه بشری به شدت نیازمند علوم تجربی بوده به همان اندازه هم تشنه معارف انسانی و دینی است.

دریایی بیان کرد: تاریخ بشریت نشان داده است که علوم تجربی زمانی می‌تواند به کمال برسد که در آن ایمان و تقوا وجود داشته باشد، یعنی دانشمندان ما عالمانی با ایمان باشند. علمی که در خدمت بشر باشد و در مقابل هیچ نشانی از ایمان و معنویت در آن دیده نشود، علمی با تاریخ مصرف کوتاه مدت خواهد بود، لذا تحقق واقعی وحدت حوزه و دانشگاه موجب دستیابی علم بشری به یک جایگاه والاتر خواهد شد.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین نیازهای بخش علمی کشور، وجود علوم دینی و معنویات در کنار آن است، اظهار کرد: امروز اگر می‌بینیم که دانشمندان و نخبگان وطنی با علم خویش یک به یک قله‌های افتخار را فتح می‌کنند بی‌شک این مهم نتیجه تعامل علم و معنویت با همدیگر است.

وی با اشاره به تلاش‌های همیشگی دشمنان برای ایجاد تفرقه بین دو نهاد حوزه و دانشگاه، افزود: زمانی که بین دو نهاد حوزه و دانشگاه فاصله فکری و علمی به وجود بیاید آن زمان دشمنان به اهداف پلید خود علیه جوامع اسلامی رسیده‌اند، لذا باید اساتید این دو نهاد همواره این توطئه دشمنان را مدنظر داشته باشند.

دریایی در پایان یادآور شد: باید هفته وحدت بهترین زمان و فرصت برای برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های مشترک بین این دو نهاد مهم علمی و فکری در کشور باشد چراکه برگزاری چنین برنامه‌هایی بر وحدت رویه هرچه بیشتر این دو بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha