راه‌اندازی ۴۴۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در سمنان
کد خبر: 4021974
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

راه‌اندازی ۴۴۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در سمنان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از راه‌اندازی ۴۴۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در استان با هدف توسعه اقتصادی و توانمندسازی مردم خبر داد.

راه‌اندازی ۴۴۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی کاشفی،رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان صبح امروز 28 آذر در نشستی با حضور خبرنگاران از راه‌اندازی ۴۴۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در استان با هدف توسعه اقتصادی و توانمندسازی مردم خبر داد و گفت: کسب‌وکارهای خرد و خانگی که در نتیجه تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در روستاها به‌ویژه روستاهای محروم ایجاد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این امر مصداق بارز امیدآفرینی است، اظهار کرد: مشارکت مردم زنان و مردان روستایی و تعاون تبدیل به یک حل مسئله در حوزه اشتغال شده که در این راستا محرومیت‌زدایی، کاهش وابستگی به بانک‌ها، ایجاد اشتغال و تعاونی با شعار «کار برای مردم، کار با مردم و کار توسط مردم» از مهم‌ترین دلایل و اهداف تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با تاکید بر اینکه این استان در جایگاه نخست کشور در حوزه تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه قرار دارد، افزود: دو هزار نفر در استان سمنان سال گذشته در کارگاه‌هایی که به‌واسطه شرکت‌های تعاونی تشکیل شده است، مشغول به کارشده‌اند.

کاشفی با تاکید بر اینکه در میان نهادها و سازمان‌های مختلف بسیج سازندگی با توجه به مأموریت ذاتی که دارد یعنی همان محرومیت‌زدایی وارد میدان ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان شده گفت: با ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیجیان توانسته است گامی بزرگ در این راستا بردارد.

انتهای پیام
captcha