بزرگان دین و فرهنگ به نسل جوان معرفی شوند
کد خبر: 4022013
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

بزرگان دین و فرهنگ به نسل جوان معرفی شوند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه سیره زندگانی علمای بزرگ و وارسته می‌تواند در مسیر کمال زندگی انسان مؤثر باشد، گفت: باید عالمان و بزرگان دین و فرهنگ به مردم به‌ویژه نسل جوان معرفی شوند.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‍فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه لرستان، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در همایش بزرگداشت آیت‌الله بربرودی که امروز، ۲۸ آذر در دانشگاه آزاد الیگودرز برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه آیت‌الله سیدجمال‌الدین رضوی بربرودی(ره) بسیار مؤمن، بااخلاص و مهذب بودند، اظهار کرد: آن عالم ربانی با طی کردن مدارج فقهی و علمی و تلاش و پشتکار توانست در بین مردم به‌عنوان عالمی مردمی و صبور بدرخشد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در زمان تحصیل آن عالم بزرگوار در بدترین شرایط حکومتی بودند، گفت: تصمیم‌گیری‌های مهم در کنار فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و سیاسی و مقابله با وابستگان رژیم منحوس پهلوی از جمله خدمات آیت‌الله بربرودی(ره) بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه روحانیت همواره پشتوانه و پناهگاه مردم ولایت‌مدار بوده است، ادامه داد: لرستان مهد فرهیختگان و فرزانگان نامی است و سابقه کهن شهرستان الیگودرز و حومه در این عرصه گواه این ادعا است.

شاهرخی با بیان اینکه سیره زندگانی علمای بزرگ و وارسته می‌تواند در مسیر کمال زندگی انسان مؤثر باشد، گفت: باید عالمان و بزرگان دین و فرهنگ به مردم به‌ویژه نسل جوان معرفی شوند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به اینکه سفر اخیر رئیس‌جمهور و برخی وزرا به استان لرستان امیدوار کننده بود و امیدوارم با همت مسئولان و تلاش‌های جهادی مصوبات این سفر یکی پس از دیگری اجرایی شود، افزود: برای حل مشکلات ایران اسلامی و مردم باید از نیروهای متخصص و جهادی در همه عرصه‌ها بهره گرفت.

وی با تاکید بر این‌که باید با استفاده از نیروهای جوان و تازه نفس در راستای اعتلای روز افزون میهن اسلامی و لرستان قدم برداریم، اضافه کرد: برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب باید همت انقلابی و جهادی صورت گیرد، همچنین لازم است جلوی پارتی‌بازی در استخدام‌ها، رانت‌خواری و تبعیض‌ها در کشور گرفته شود.

حجت‌الاسلام مهدی سرلک، امام جمعه الیگودرز نیز در این همایش مروز در همایش با اشاه به خدمات ارزنده آیت‌الله بربرودی در عرصه‌های گوناگون، اظهار کرد: ایشان عمر با برکت خود را در راه مجاهدت تبلیغی، فقهی و علمی و همچنین رفع مشکلات مردم سپری کرد.

وی با بیان اینکه خدمات فراوان آن عالم وارسته و مجتهد به ایران اسلامی و مردم لرستان ستودنی است، افزود: آن عالم بزرگوار با ساخت مساجد، بیمارستان و تاسیس مدارس علمیه و شرکت در امورات عام‌المنفعه به مردم خدمت کرد.

امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه استان لرستان، مهد بزرگان دین و اندیشه است، اضافه کرد: نام استان لرستان همیشه از لحاظ ظهور عالمان دینی و بزرگان علمی خوش درخشیده و وجود علما و اندیشمندان بسیار در این استان و ارائه خدمات آن بزرگواران به جهان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ستودنی و شایسته تقدیر است.

سرلک با بیان اینکه وجود عالمان شاخص در شهرستان الیگودرز موجب نیک‌نامی شهرستان است، گفت: خدمات معنوی عالمان بزرگوار به مردم الیگودرز در اذهان عمومی ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه باید خدمات عالمان دینی و بزرگان علمی به مردم به ویژه نسل جوان معرفی شود، ادامه داد: باید بسترهای لازم برای برگزاری همایش بزرگداشت عالمان فراهم شود.

امام جمعه الیگودرز در پایان با اشاره به اینکه کتاب آیت‌الله دیار ما» از آثار سید شمس‌الدین بربرودی، نوه آیت‌الله سیدجمال‌الدین رضوی بربرودی(ره) است، یادآور شد: در این کتاب به سیره زندگانی آن عالم بزرگوار پرداخته شده که مطالعه آن می‌تواند برای طلاب و جوانان ایران اسلامی مفید واقع شود.

انتهای پیام
captcha