فعال شدن دو تیم سیار اهدای خون در همدان
کد خبر: 4022446
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

فعال شدن دو تیم سیار اهدای خون در همدان

مدیرکل انتقال خون استان همدان از فعال شدن دو تیم سیار به‌منظور خونگیری در استان خبر داد.

افشین محمدی مدیرکل انتقال خون استان همدانافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: دو تیم سیار به‌منظور خون‌گیری از افراد واجدالشرایط از آذرماه شروع به کار کرده‌اند و در حال حاضر در شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: تیم‌های سیار در شهرستان نهاوند روزهای 15 و 30 هر ماه فعال و در تویسرکان نیز روزهای پنجم و بیستم فعالیت خود را انجام می‌دهد. امیدواریم تا پایان امسال نیز در شهرستان اسدآباد تیم سیار اهدای خون را فعال کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان از وضعیت مطلوب اهدای خون در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی اخیر وضعیت مصارف بیمارستانی نیز افزایش یافته است اما خوشبختانه نه تنها مشکلی در تأمین مصارف نداریم بلکه از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 300 واحد خون به استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان و خوزستان ارسال کرده‌ایم.

وی افزود: بیشترین آمار ارسال خون به استان‌های پرمصرف در آبان و آذرماه انجام گرفته علی‌رغم اینکه مصرف بالا بوده میزان اهدای خون نیز بالاتر رفته است.

محمدی در پایان گفت: در دو سال اخیر با توجه به کاهش میزان خونگیری، از اهداکنندگان بار اول که شرایط لازم را داشتند خون‌گیری به عمل آمده است.

انتهای پیام
captcha