برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در امامزادگان یزد
کد خبر: 4022502
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در امامزادگان یزد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح «سوگواره یاس نبوی» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

مجید کرمی، معاون اوقاف و امور خيريه یزدحجت‌الاسلام مجید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره اینکه این ایام با دومین سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی و نیز دهه بصیرت تقارن دارد افزود: نظر به اجرای واکسیناسیون همگانی و کاهش بیماری کرونا و محدودیت‌های اعلامی، این طرح از ۹ دی ماه با اجرای برنامه‌های مختلف اجرا خواهد شد. 

کرمی، برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان با حضور سخنرانان شاخص استانی و کشوری، راه‌اندازی کاروان عزای یاس نبوی، اطعام عزاداران از محل اجرای نیات موقوفات استان و امور خیریه و همچنین طرح بصیرتی به مناسبت بزرگداشت روز نهم دی در امامزادگان و بقاع متبرکه را از جمله برنامه‌های این طرح اعلام کرد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد یکی دیگر از برنامه‌های شاخص را گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی مصادف با شب اول فاطمیه دوم در بقاع متبرکه اشاره کرد و تصریح کرد: در ۲۰ امامزاده و بقعه متبرکه سطح استان مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود. 

کرمی در پایان گفت: برنامه‌های اجتماعی متنوعی در این ایام برگزار می‌شود که شامل توزیع بسته‌های معیشتی، غذای گرم و قربانی با عنوان تبرکات فاطمی از محل اجرای نیات موقوفات و بقاع متبرکه صنعت استان و تعدادی از خیران بین نیازمندان توزیع می‌شود. 

انتهای پیام
captcha