مدرک دانشگاهی بدون داشتن روحیه معنوی ارزش ندارد
کد خبر: 4022634
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

مدرک دانشگاهی بدون داشتن روحیه معنوی ارزش ندارد

امام‌جمعه اصفهان در دیدار سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان گفت: اگر در دانشگاه‌ها روحیه معنوی وجود نداشته باشد، هیچ مدرکی ارزش ندارد.

دیدار سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان با امام‌جمعه اصفهان

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار سرپرست و هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه و حوزه باید به محل تربیت افرادی تبدیل شود که عزت را در غیر از اسلام و دین نبینند.

وی افزود: وظیفه دانشگاه و حوزه بسیار مهم و عظیم و در راستای تربیت اساتیدی است که می‌توانند برای جامعه مفید باشند.

امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: در حوزه و دانشگاه، افرادی که صرفاً به دنبال حقوق گرفتن و زندگی کردن بوده و به مسائل جامعه توجهی نداشته باشند، ریزشی محسوب می‌شوند و وظیفه ماست که جلوی ازدیاد این نوع افراد و تفکرات را در حوزه و دانشگاه بگیریم.

وی ضمن تأکید بر تربیت انسان‌های متدین و انقلابی، به شکست صدام در جنگ با ایران اشاره کرد و افزود: دنیای کفر با مشاهده شکست قدرت اول منطقه که صدام بود، از جنگیدن با ایران مأیوس شده و به دنبال تغییر فرهنگ کشور ماست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه امام(ره) این روحیه را در جوانان ایران زنده کرد که دین صرف نماز و روزه نیست، ادامه داد: یکی از مسائل اساسی که امام(ره) باعث تقویت آن شد، این بود که نباید زیر بار غیر خدا برویم، چراکه پذیرفتن سلطه کافر، ذلت است و یکی از کارهای دانشگاه و حوزه، تقویت این روحیه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه علمای دانشگاه و حوزه، انقلاب را به وجود آوردند و اکنون نیز این علما باید از نظام و اسلام دفاع کنند، گفت: در دانشگاه باید محیطی فراهم شود که دانشجویان پاسخ اشکاالات و سؤالاتی که ذهن برخی از آنها را درگیر کرده است، دریافت کنند.

امام‌جمعه اصفهان همچنین بر تقویت روحیه معنوی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: اگر این روحیه وجود نداشته باشد، هیچ مدرکی ارزش ندارد و باید بر مبنای گامی که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند، برای جهانیان الگو باشیم.

حسین هرسیج، سرپرست دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: علما و بزرگان دینی و شهدای هسته‌ای و موشکی همگی دارای نقطه اشتراک مهمی هستند و آن اینکه بر قدرت و اقتدار نظام افزودند.

وی افزود: بر این اساس، در دانشگاه‌ها باید اساتیدی تربیت شوند که باعث بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی و افزایش اقتدار کشور می‌شوند.

سرپرست دانشگاه اصفهان یکی از اهداف جدید در این دانشگاه را دنبال کردن موضوع جامعه‌محوری و تمدن‌سازی بیان کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که کارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بیشتر بر مبنای مسئله‌محوری و در راستای رفع مشکلات جامعه باشد، تا براساس آن برنامه آموزش تدوین شود.

سرپرست دانشگاه اصفهان اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، بسترسازی برای تمدن نوین اسلامی است که محورهای آن با اقداماتی که در راستای ارتباط حوزه و دانشگاه باید انجام شود، مشترک است.

انتهای پیام
captcha