تخصیص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های بقعه امامزاده سیدمحمد(ع) مشهد
کد خبر: 4022793
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

تخصیص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های بقعه امامزاده سیدمحمد(ع) مشهد

مدیر بقعه متبرکه امام زاده غیاث الدین محمد(ع) مشهد از اجرای ۷ پروژه در بقعه متبرکه امامزاده غیاث الدین محمد(ع) مشهد با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در راستای رفاه حال زائران خبر داد.

بقعه متبرکه امامزاده غیاث‌الدین محمد(ع) مشهدحامد فهیمی، مدیر بقعه متبرکه امامزاده غیاث‌الدین محمد(ع) مشهد، در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص اجرایی کردن اقدامات لازم در راستای رفاه حال زائران این بقعه، اظهار کرد: با توجه به اینکه آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) نزدیکترین بقعه به حرم مطهر رضوی است، سالانه پذیرای خیل عظیمی از زائران است، در این خصوص به منظور رفاه حال زائران اقداماتی در دست اجرا است.

وی افزود: به همین منظور با توجه به کمبود فضای مسقف حدود ۱۹۰ مترمربع سازه به فضای مسقف امامزاده غیاث‌الدین محمد(ع) (گنبد خشتی) افزوده می‌شود که با اضافه شدن این مساحت فضای مسقف بقعه به ۹۰۰ متر مربع خواهد رسید.

مدیر بقعه متبرکه امامزاده غیاث‌الدین محمد(ع) هدف از اجرای این طرح را افزایش مساحت رواق و برداشتن تمام ستون‌های اضافی عنوان کرد و افزود: حدود ۵ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است و در دی‌ماه این پروژه افتتاح خواهد شد.

فهیمی گفت: ۸۷۸ مترمربع فرش برای رواق و اطراف ضریح مطهر با هزینه ۶ میلیارد ریال تهیه شده است، همچنین چایخانه حضرت به مساحت ۳۵ مترمربع با هزینه ۲۰۰ میلیون ریال در این بقعه در حال ساخت است.

وی ساخت کفشداری ویژه آقایان با ظرفیت ۸۰۰ جفت کفش در فضایی به مساحت ۵۰ مترمربع را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: برای احداث این کفشداری حدود ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر بقعه متبرکه امامزاده غیاث‌الدین محمد(ع) گفت: رنگ‌آمیزی کل دیوارهای بقعه به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است؛ همچنین اجرای طرح زیباسازی مغازه‌های حاشیه طبرسی نیز در دستور کار امور اجرایی امامزاده قرار دارد که در این خصوص مرحله نقشه برداری و مذاکرات با شهرداری انجام شده و تا اواسط دی ماه عملیات آن اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: ساخت سردرب حسینه موقوفه‌ای کربلایی کاظم خباز با هزینه یک میلیارد ریال و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، لوله کشی و آسایشگاه بانوان خدام با هزینه ۳۵۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است.

فهیمی با بیان اینکه اجرای کلیه این پروژه‌ها با هدف رفاه حال زائران انجام شده است، عنوان کرد: در اجرای این پروژه‌ها برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام
captcha