اختلافات با مدیریت صحیح زمینه‌ساز وحدت می‌شود
کد خبر: 4022807
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

اختلافات با مدیریت صحیح زمینه‌ساز وحدت می‌شود

مشاور رئیس‌جمهور در امور اهل سنت با بیان اینکه اختلافات مذهبی با مدیریت صحیح باعث وحدت می‌شود، گفت: همان‌طور که انگشتان دست باهم‌ اختلاف دارند ولی کاری واحد انجام می‌دهند، اختلافات جزئی مذهبی هم باید زمینه‌ساز وحدت شود.

نشست اساتید حوزه و دانشگاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اهل سنت در نشست اساتید حوزه علمیه و دانشگاه‌های استان کردستان که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه شامگاه گذشته، 30 آذرماه در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از ایجاد حکومت اسلامی جاری شدن حکم خدا و تحقق عدالت اجتماعی است و عدالت هم حکم می‌کند که حق موجودات و مخلوقات خداوند را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآنی حکومت از آن خداست، افزود: در این راستا انسان‌ها اجرای این حکم الهی را برعهده دارند پس ما نمی‌توانیم بر اساس عقیده شخصی، حقی را که امر خداوند است، را نادیده بگیریم.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اهل سنت با اشاره به اینکه اگر امروز در برخی امور اختلافات داریم، آن هم امر الهی است، بیان کرد: این اختلافات هم با مدیریت صحیح، باعث وحدت می‌شود، همان‌طور که انگشتان دست باهم‌ اختلاف دارند ولی همه باهم کاری واحد انجام می‌دهند چرا که ریشه آن‌ها یکی است، پس اختلافات جزئی مذهبی هم به مانند ریشه یکی است که با همکاری باید زمینه‌ساز وحدت شود.

وی یادآور شد: تشکیل حکومت، با تحقق عدالت و تحقق عدالت با ایجاد وحدت انجام می پذیرد و این با دستان ما یعنی علما و اساتید دانشگاهی استان باید در جامعه کردستان گسترش پیدا کند.

تأکید بر وحدت

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید عسگری، مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: تأکید بر وحدت در کلام و رفتار امامین انقلاب همواره بوده و نشان داده شده است.

وی یادآور شد: با توجه به کلام رهبری؛خصوصیت شهید مفتح که در زندگی بعضی از علما هم دیده می‌شد، این بود که شهید مفتح نسبت به نسل جوان و ارتباط جوانان حوزوی و دانشگاهی دغدغه‌مند بود و ما نیز امروزه باید با برگزاری این جلسات و نشست‌های اساتید دانشگاه‌ها و علمای حوزه‌های علمیه نسبت به این دغدغه اهتمام لازم را داشته باشیم.

معجزه قرآن

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان و امام‌جمعه شهر سنندج در ادامه با اشاره به معجزه قرآن و زنده و پویا بودن آیات قرآن در هر زمان اظهار کرد: قرآن بهترین و جامع‌ترین عامل وحدت بین همه ما است؛ لذا برای ایجاد وحدت باید از قرآن وام بگیریم.

وی در پایان یادآور شد: قرآن معجزه ایست که در هیچ زمانی منسوخ نمی‌شود، چرا که هر وقت و در هر زمانی که آیات قرآن را می‌خوانیم، انگار برای آن زمان این آیات نازل شده‌اند، یکی از معجزات قرآن این است که در مورد همه ابعاد زندگی بشر راهکار ارائه می‌دهد و دانشمندان غربی بعد از هزار و چهارصد سال امروزه به برخی از این اعجازها دست پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha