شورای هماهنگی دانشگاه‌های یزد تشکیل می‌شود
کد خبر: 4022932
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

شورای هماهنگی دانشگاه‌های یزد تشکیل می‌شود

استاندار یزد از تشکیل شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان با حضور اساتید این دانشگاه‌ها به منظور همنوایی بیشتر این دانشگاه‌ها در راستای توسعه استان خبر داد.

مهران فاطمی، استاندار یزد به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، یکم دی‌ماه در نشست مشترک با اعضای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه که در محل دانشگاه یزد برگزار شد، به تبیین نقش و جایگاه ویژه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پرداخت و اظهارکرد: خوشبختانه نهاد علاوه بر اینکه مأمن دانشجوها و به ویژه دانشجویان انقلابی است با سازوکارهای شکل گرفته در سال‌های اخیر؛ توانسته ارتباط خود با بدنه اساتید را نیز تقویت کند که از این جهت لازم است نهاد این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را مغتنم شمرده و از آن استفاده کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «هیج مسئله‌ای در کشور نیست که راهکار علمی، دانشگاهی و حوزوی نداشته باشد»، بیان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حلقه اتصال دانشگاه و حوزه علمیه است لذا ضرورت دارد ساز و کار و مدلی جهت پیوند این دو ظرفیت بزرگ استان به نظام مسائل استان و هدفمند و سازماندهی اقدامات و فعالیت‌های لازم الاجرا در این حوزه‌ها تعریف شود.

استاندار یزد در ادامه نسبت به حمایت از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جهت ورود جدی و موثرتر در مسائل استان؛ با طراحی و ارائه مدل عملیاتی در شورای استانی نهاد و استخراج برش شهرستانی این مدل جهت اجرا در شهرستان‌ها، اعلام آمادگی کرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهمیت تعمیق در آن اشاره کرد و گفت: این کتاب می‌تواند جزء سرفصل‌های ضمن خدمت آموزش و پرورش و کلیه ادارات قرار گرفته و برای آن امتیاز تعریف شود، البته باید توجه داشت که با توجه به شرایط متفاوت محیط‌های اداری و دانشگاه و میزان وقت موجود، مدل اجرای آن در ادارات متفاوت باشد.

وی همچنین با اشاره به تاثیر مشاوره زوجین قبل، حین و بعد از ازدواج؛ در پایداری زندگی زوجین و کاهش محسوس آمار طلاق در این گروه از زوجین به استناد آمار، گفت: طرح سامان خانواده به عنوان محور کار استان در حوزه خانواده و ازدواج قرار خواهد گرفت و تمام توان استان در این حوزه را بر همین طرح متمرکز کرده و از آن حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین در این نشست از تشکیل شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان با حضور اساتید این دانشگاه‌ها به منظور همنوایی بیشتر این دانشگاه‌ها در راستای توسعه استان خبر داد.

استاندار یزد خواستار مشارکت اعضای این نهاد در بازنگری سند آمایش استان و پیوست نگاری فرهنگی و دینی این سند که ریل گذاری حداقل 25 سال آینده استان مبتنی بر آن است، شد.

انتهای پیام
captcha