تولیدات نمایشی محمل خوبی برای هشدار به خانواده‌هاست
کد خبر: 4023266
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
تهیه کننده «بی همه چیز»:

تولیدات نمایشی محمل خوبی برای هشدار به خانواده‌هاست

جواد نوروزبیگی گفت: یکی از راهکارهای بیان آسیب‌ها در خانواده تولیدات نمایشی است که انتظار می‌رود برای مردم همچون هشداری عمل کند.

جواد نوروز‌بیگی، تهیه‌کننده «بی همه چیز» در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به اینکه این فیلم خانواده را محور قرار می‌دهد، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز جامعه ما را دستخوش برخی آسیب‌ها کرده، بی‌توجهی به نهاد خانواده است. خانواده مهمترین رکنی است که می‌تواند موفقیت یک جامعه را رقم زند به شرطی‌که نگاه به آن کاملاً کارشناسانه باشد. یکی از راهکارهای بیان آسیب‌ها در خانواده تولیدات نمایشی است که انتظار می‌رود برای مردم همچون هشداری عمل کند. در همین رابطه این فیلم تلاش می‌کند با بیان قصه‌ای روان و جذاب به مشکلاتی که می‌تواند خانواده را با صدمه مواجه کند، اشاره داشته باشد.

وی افزود: این کار همچنین به بحث قضاوت‌هایی ناروا هم اشاره دارد که در بسیاری از مواقع سبب ستم به برخی از آدم‌ها می‌شود. در این کار می‌بینیم برخی تهمت‌ها و قضاوت‌های نادرست تا چه حد قادر است زندگی فرد یا خانواده‌ای را با مشکل و سختی رو‌به‌رو کند. این مسائل مشکلاتی است که فیلم به آنها می‌پردازد، البته تلاش شده نگاه به موضوع شکلی ناصحانه نداشته باشد، بلکه تنها روایت قصه به شکلی زیبا مدنظر فیلمساز بوده و در ادامه نتیجه‌گیری بر عهده تماشاگر گذاشته شده است.

نوروزبیگی در پاسخ به این سوال که چرا داستان قبل از انقلاب رخ می‌دهد؟ چنین توضیح داد: این فیلم سینمایی از روی نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» اقتباس شده است. داستان فیلم قبل از انقلاب می‌گذرد. دلیل انتخاب این برهه زمانی نیز این بود که نمی‌شد این قصه را در دوران انقلاب اسلامی روایت کرد. در این فیلم یک موضوع بسیار مهم مدنظر قرار گرفته است؛ اينكه یک تصمیم‌گیری غلط تا چه حد قادر است خانواده را با خطرات جدی روبه‌رو کند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که استقبال از فیلم چگونه بوده، بیان کرد: این فیلم با توجه به شرایط کرونایی و امکاناتی که حوزه هنری در اختیارمان نگذاشته، توانسته فروش خوبی داشته باشد. دلیل استقبال مردم این است که فیلم راوی موضوعاتی است که در زندگی مردم وجود دارد. در کلامی دیگر تماشاگر دوست دارد در سینما آثاری را ببیند که در جامعه آن را احساس می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره دلیل فقدان آثاری چون «سیزده 59» و «خدا نزدیک است» گفت: هنوز هم به تولیدات اینگونه علاقه‌مند هستم اما باید شرایط ساخت این دست آثار فراهم شود تا من نیز برای تهیه آن اقدام کنم. این دست فیلم‌ها را باید با امکانات و داشته سینمایی کافی تولید کرد، چون کارهای این حوزه باید با بهترین کیفیت ساخته شود.

نوروزبیگی تاکید کرد: سال 98 پیشنهاد این کار از طرف محسن قرایی کارگردان «بی همه چیز» مطرح شد، البته این فیلم در شرایط بسیار سخت کرونایی جلوی دوربین رفت. همین مسئله نیز دشواری‌های کار را برایمان بیشتر کرد، ولی به هر حال با تلاش عوامل، این فیلم سینمایی ساخته شد. وقتی از دشواری‌های دوران کرونایی حرف می‌زنم منظورم تنها مسائل بهداشتی نیست که حتماً بايد رعایت می‌شد، بلکه اضافه شدن هزینه‌های تولید یکی دیگر از سختی‌ها این ایام بود.

انتهای پیام
captcha