کسب ۴ رتبه برتر از خراسان‌جنوبی در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4023276
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

کسب ۴ رتبه برتر از خراسان‌جنوبی در مسابقات سراسری قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم چهار نفر از خراسان‌جنوبی موفق به کسب رتبه‌های ممتاز شدند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مرحله نهایی رشته تفسیر عمومی قرآن کریم چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همزمان با سراسر کشور، در استان خراسان‌جنوبی، با حضور شش نفر از نخبگان قرآنی استان برگزار شد.

وی افزود: در این مرحله از مسابقات، عبدالله رزاقی خلیران، معصومه احمدی و مهین تیموری از شهرستان بیرجند، نرجس خاتون مرادی از شهرستان فردوس، مهدی زمانی از شهرستان طبس و اعظم اکبرزاده مقدم از شهرستان بشرویه به‌عنوان منتخبین استان خراسان‌جنوبی با  ۱۲۵ نفر از برگزیدگان سایر استان‌ها به رقابت پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این دوره از مسابقات در مرحله مقدماتی رشته تفسیر عمومی قرآن کریم تعداد 13 هزار و 475 نفر از علاقه‌مندان به ساحت نورانی قرآن کریم از سراسر کشور شرکت کرده بودند که از این جمع تعداد یک هزار و 49 نفر موفق به حضور در مقطع استانی مسابقات شدند و در نهایت ۱۳۱ نفر از سراسر کشور جواز حضور در مرحله پایانی را دریافت کردند که از این تعداد، شش نفر برگزیدگان استان خراسان‌جنوبی بودند.

بخشی‌پور با بیان اینکه چهار نفر از خراسان‌جنوبی حائز رتبه برتر در مسابقات سراسری قرآن کریم شدند، یادآور شد: حسین داریوش در رشته دعاخوانی، نرجس خاتون‌مرادی، رتبه سوم کشوری رشته تفسیر قرآن، مهین تیموری رتبه چهارم در رشته تفسیر عمومی قرآن و وحید سازنده رتبه چهارم آشوری رشته اذان را کسب کردند.

وی بیان کرد: این نخبگان در سطح کشوری و استانی مورد تجلیل و حمایت قرار می‌گیرند تا بتوانند استعدادهای خود را بیشتر بروز دهند.

انتهای پیام
captcha