استراتژی توسعه ۲۰ ساله شهرکرد در دست تدوین است
کد خبر: 4023747
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
شهردار:

استراتژی توسعه ۲۰ ساله شهرکرد در دست تدوین است

شهردار شهرکرد گفت: استراتژی توسعه بیست‌ساله شهرکرد توسط یک گروه مشاور و نخبگان شهری که جای‌جای شهر و فضاهای شهری را می‌شناسند در دست تدوین است و تا آخر این ماه وارد مرحله عمل می‌شود.

شهردار شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدتقی جاپلقی، شهردار شهرکرد امروز ۵ دی‌ماه در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان با اشاره به اینکه شهردار برنامه‌ریز نیست بلکه مجری برنامه‌هاست، اظهار کرد: اگر برنامه‌ها به‌صورت بلندمدت و با در نظر افق پیشرفت آینده تعریف شده باشد، شهردار ناچار است بر اساس افق و چشم‌انداز اهداف را پیش ببرد.

جاپلقی افزود: بر این اساس استراتژی توسعه بیست‌ساله شهرکرد و با افق‌های یکساله، دوساله، پنج‌ساله و بیشتر توسط یک گروه مشاور و نخبگان شهری که جای‌جای شهر و فضاهای شهری را می‌شناسند در دست تدوین است و تا آخر این ماه وارد مرحله عمل می‌شود.

وی ادامه داد: چند طرح برای جمع‌آوری و یک‌شکل سازی و به‌روزرسانی دکه‌های سطح شهر وجود دارد که به‌صورت نقد و اقساط در اختیار دکه‌داران قرار خواهد گرفت، نماها و تابلوهای شهری نیز برازنده شهرکرد نیست و شکل و شمایل کوچه و خیابان‌ها باید بر اساس آخرین متدهای روز بازسازی و به‌روز رسانی شوند، در این راستا تمامی مایملک شهر و نماهای ورودی نیاز به ساماندهی و مدیریت واحد و یکسان دارند که این برنامه در دستور کار قرار دارد.

جاپلقی با ذکر اینکه شهرداری تنها ۹ نیروی سدمعبر دارد که پاسخگوی حجم بالای کار نمی‌توانند باشند، افزود: این نیروها هم در بخش سدمعبر و هم اجراییات، ساخت‌وسازهای غیر مجاز و غیره باید فعالیت کنند و با اینحال کارهای خوبی صورت گرفته و در تمامی پیاده‌روها افرادی که سدمعبر می‌کردند، عقب‌نشینی کرده‌اند.

شهردار شهرکرد با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهرداری با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه استان برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد که از جمله از یکی از اعضای خانواده این سردار شهید دعوت می‌شود؛ همچنین از تندیس سردار شهید سلیمانی در یکی از ورودی‌های شهر به‌همراه چند پروژه شهری دیگر در روز ۲۲ بهمن‌ماه رونمایی خواهد شد.

جاپلقی با اشاره به جلسه خود با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در این جلسه موضوع برج‌های دوقلو مورد بررسی واقع شد؛ در این جلسه همچنین پیشنهاد و مکتوب شد که زمین ساختمان شورای اسلامی شهرکرد به‌صورت مشارکتی برای احداث یک ساختمان که نمایانگر اصالت شهرکرد باشد جهت استقرار شورای اسلامی شهر در دستور کار قرار گیرد. همچنین اختصاص زمین ۲۸ هزار متری در منطقه منظریه برای ساخت و ساز مشارکتی در قالب نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفت.

شهردار شهرکرد گفت: برج‌های دوقلو سرمایه شهرداری هستند که باید حفظ شوند لذا برنامه این است که به احداث ۱۳ طبقه اکتفا شود که در این صورت تهدید برج‌های دوقلو به فرصتی تبدیل خواهد شد، ضمن اینکه زمینی در ضلع غربی برج‌ها خریداری و تملک شده تا از بار ترافیکی این محدوده کاسته شود.
جاپلقی با تأکید بر اینکه نباید هیچ مانعی در شهر بر سر راه مردم وجود داشته باشد، بیان کرد: نوع نگاه و فرهنگ آحاد مردم باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ نیازی به نصب دوربین یا سرعت‌گیر و مانع باشد اما گاه برای رعایت قوانین و پیشگیری از حوادث چاره‌ای جز نصب این دست موانع و کنترل‌ها وجود ندارد.

شهردار شهرکرد با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام شهری‌، تصریح کرد: تکمیل و راه‌اندازی برج‌های دوقلو در اولویت تکمیل این پروژه‌ها قرار دارد و در خصوص مابقی موارد، وجود سرمایه‌گذار نقشی تعیین‌کننده دارد. ضمن اینکه در خصوص نوسازی بافت قدیمی شهر منتظر افراد متخصص این حیطه هستیم.

جاپلقی گفت: ۳۷۰ تُن قیر رایگان در اختیار شهرداری و جهت اصلاح و ترمیم معابر شهری قرار گرفته است که این اقدام در محله‌های کمتر برخوردار شهر در دست برنامه‌ریزی و اقدام است.

انتهای پیام
captcha