مرحله نهایی مسابقات قرآن کارکنان ارتش برگزار شد
کد خبر: 4024135
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

مرحله نهایی مسابقات قرآن کارکنان ارتش برگزار شد

مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش و بیستمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های افسری به میزبانی نیروی هوایی ارتش امروز، هفتم دی‌ماه درحالی برگزار شد که حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و نماینده ولی‌فقیه در ارتش از این مسابقات بازدید کرد.

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش و بیستمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های افسری ششم و هفتم دی‌ماه در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و حفظ کل و مفاهیم به میزبانی اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا برگزار شد.

این مسابقات به صورت غیرحضوری و با راهیابی منتخبان ادارات پنجگانه نیروی زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا با قضاوت داوران بین‌المللی و ملی در حال برپایی است.

طی این دوره از مسابقات حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با حضور در محل مسابقات، ضمن دیدار با هیئت برگزارکننده و همچنین هیئت داوران، گفت: خوشحالم که ارتش  جمهوری اسلامی با برگزاری چهل و یک دوره مسابقات، توانسته به عنوان الگویی برای سایر نهادها باشد به طوری که امروز در برپایی مسابقات بین نهادهای مختلف کشور پیشتاز است.

وی ادامه داد: اداره قرآن، عترت و نماز ارتش امروزه وظیفه سنگینی را دارد و باید با ایجاد تنوع در برنامه‌های قرآنی در زمینه بسط و گسترش فرهنگ قرآنی میان کارکنان و خانواده‌های ارتش تلاش کنند.

محمدحسنی با اشاره به اینکه مسابقات زمینه‌ای برای ایجاد انگیزه بیش از پیش علاقه‌مندان به عرصه قرآنی است، افزود: برد و باخت در مسابقات قرآن معنا ندارد. همه متسابقان برنده هستند چون همه متسابقان حاملان کلام وحی هستند و در زمینه اعتلای فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنند اما این تنها مهم نیست بلکه باید عامل به آموزه‌های قرآنی نیز بود.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد فضای قرآنی در ارتش از برکت انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری است، گفت: به فرمایش امام خامنه‌ای، امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاهی از الگوهای عالی قرآنی است و این مسابقات نمونه‌ای دیگر از این ارزش‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش تصریح کرد: امروز و در این فصل از انقلاب؛ الحمدالله همه بسترها برای یک نهضت قرآنی ایجاد شده است. امروز ما هستیم که باید با توسل به قرآن، جایگاه واقعی قرآن را به همگان نشان دهیم.

انتهای پیام
captcha