امضای تفاهم‌نامه بنیاد صحیفه سجادیه و مجمع جهانی تقریب مذاهب
کد خبر: 4024580
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

امضای تفاهم‌نامه بنیاد صحیفه سجادیه و مجمع جهانی تقریب مذاهب

تفاهم‌نامه همکاری بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امضاء شد.

 امضای تفاهم‌نامه بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مفتاح، تفاهم‌نامه‌ای بین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با موضوع همکاری در خصوص نشر و ترویج معارف ادعیه و صحیفه سجادیه در جهان اسلام به امضا رسید.

در این جلسه ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی در خصوص این تفاهم‌نامه بیان کرد: مجمع جهانی تقریب یک ظرفیت برای بررسی و شناسایی و استخراج مفاهیم و معارف ادعیه و صحیفه سجادیه در سطح جهان اسلام دارد. اندیشمندان جهان اسلام به نیایش و دعا و توجه به حضرت حق آن هم از زبان اهل بیت(ع) و امام سجاد (ع) به طور خاص توجه کرده‌اند و کتاب‌ها و آثار مهمی در این زمینه دارند. تجلیل و تکریم از خود صاحبان این آثار و شناسایی و ضبط آثار این متفکران می‌تواند موجب نزدیک شدن افکار اندیشمندان جهان در این خصوص شود و هم می‌تواند موجبات وحدت و همفکری و هم‌‌اندیشی مسلمانان را فراهم بیاورد.

وی افزود: با تأکید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ حجت‌الاسلام دکتر حمید شهریاری و توجه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جهانی به ادعیه و زیارات و به خصوص صحیفه کامله سجادیه در راستای رفع مهجوریت و خلاء موجود پیرامون این کتاب و استخراج این مفاهیم که عصاره معارف اهل بیت(ع) است موضوعات مذکور در این تفاهم نامه در بخش پژوهشگاه مطالعات تقریبی این مجمع شکل می‌گیرد.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه گفت: امیدواریم که این نوع از تفاهم‌نامه‌ها، نمونه‌ای باشد برای تعامل مجموعه‌ها و مؤسسات با نهادها و ارگان‌هایی که در این جهت دغدغه‌مند هستند. ان‌شاء‌الله این جنس از حمایت و نظارت بتواند در حوزه فرهنگ تولید علم، صنایع فرهنگی و نظریه‌پردازی اتفاق بیافتد.

در ادامه حجت‌الاسلام اکبر راشدی‌نیا، رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی بیان کرد: توجه مجمع جهانی تقریب برجسته‌سازی مشترکات بین مذاهب اسلامی است. این مشترکات بسیار گسترده است و اختلافات خیلی کم است اما متأسفانه دشمن با برجسته‌سازی اختلافات، امروزه باعث ایجاد نفاق، اختلاف و نزاع بین مسلمانان شده است.

وی تاکید کرد: هدف اصلی مجمع از بدو تأسیس این بوده است که با توجه، تأکید و تمرکز بر نکات مشترک بین مسلمین موجب الفت و تقریب آنان شود. دعا و مسئله اهل بیت (ع)، مسئله مشترک بین تمام مسلمانان جهان است. ما مسلمانی را نداریم که نسبت به اهل بیت (ع) عشق و علاقه نداشته باشند. این نکته مکمل اسلام است. اگر حضرت خاتم(ص) را قبول دارد اهل بیت او را هم قبول دارد. دعا هم از این امور است. دعا یعنی همان ارتباط انسان با خدا، این همان امر مشترک بین تمام انسان‌های خدا باور است و ما از این گفت‌وگو و این ارتباط بین انسان و خدا تعبیر به دعا می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: تمرکز روی این مسأله در راستای اهداف مجمع است. اینکه ما بتوانیم از ظرفیت‌های یک مجموعه وزین مثل بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در تکمیل این اهداف استفاده کنیم امری مبارک است. امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌ها را در راستا و مکمل هم قرار بدهیم و بتوانیم با همیاری و همکاری به یک هم‌افزایی برسیم.

انتهای پیام
captcha