لزوم سرمایه‌گذاری حاکمیت برای معرفی قهرمانان ملی به کودکان و نوجوانان
کد خبر: 4024695
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
مهدی عباسی مطرح کرد؛

لزوم سرمایه‌گذاری حاکمیت برای معرفی قهرمانان ملی به کودکان و نوجوانان

مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج از لزوم سرمایه‌گذاری حاکمیت برای معرفی قهرمانان ملی به کودکان و نوجوانان سخن به میان آورد و تصریح کرد: حاکمیت باید با سرمایه‌گذاری کلان و برنامه بلندمدت از بازی‌سازان داخلی برای تولید محتوای فاخر درباره قهرمانان انقلاب حمایت کند.

مهدی عباسی، مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، مهدی عباسی، مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج اظهار کرد: دنیای غرب که با فقدان قهرمانان واقعی روبرو است، قهرمانان خیالی تولید می‌کند و آنان را با شخصیت‌پردازی قوی و سرمایه‌گذاری کلان، از متن کتاب‌ها بیرون کشیده و در بستر فیلم، سریال و رسانه‌های دیجیتال یک آمریکای قدرتمند را به جهانیان معرفی می‌کند.

مهدی عباسی افزود: درحالی‌که ما با داشتن صدها قهرمان واقعی در طول تاریخ و ابرقهرمان‌هایی چون حاج قاسم سلیمانی عملاً نه منابع مکتوب و هنرمندانه قابل‌توجهی برای معرفی آنان تولید کرده‌ایم و نه برنامه بلندمدت و جدی برای تولید هدفمند محصولات فرهنگی و هنری درباره این سرافرازان داشته‌ایم، درحالی‌که حاکمیت با سرمایه‌گذاری کلان باید برای چنین تولیداتی از هنرمندان حمایت کند.

وی بابیان اینکه برای معرفی شخصیت و ویژ‌گی‌ قهرمانانمان نباید از امکانات و ابزارهای ارزشمند بازی‌های رایانه‌ای غافل شویم، گفت: هرچند برگزاری چنین رویدادهایی ارزشمند است اما پروژه‌های بزرگ و عظیم به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان در دل چنین رویدادهایی صورت نمی‌گیرد.

عباسی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری کلان و قابل‌توجه در تولیدات فاخر فرهنگ‌ساز، هم اقتصاد بازی‌سازی یک کشور را حفظ و هم فرهنگ مدنظر تولیدکنندگان محتوایش را در جوامع مختلف ترویج می‌کند.

مدیر مرکز بازی و نرم‌افزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج درباره نقش سازمان مطبوعش در رویداد تولید محتوای قهرمان من اظهار کرد: موضوع حضور اپلیکیشن‌های تلفن همراه و بازی‌سازی رایانه‌ای با توجه به اهمیت آن‌ها به پیشنهاد سازمان سراج به این رویداد اضافه و این سازمان متعهد به تنظیم و اجرای ساختار رقابتی آن شد.

عباسی انتخاب مخاطب کودک و نوجوانان به‌عنوان جامعه هدف رویداد قهرمان من را کاری هوشمندانه دانست چراکه به اعتقاد وی تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان موضوع مغفول مانده‌ای است و این رویداد تلاش می‌کند ضمن ساماندهی تولیدات این حوزه، تولیدکنندگان محتوا را نسبت به تولیدات مخصوص کودکان و نوجوانان حساس کند.

وی با اشاره به اینکه بازی‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای به‌عنوان رسانه‌ای دوسویه که مخاطب را در هرلحظه با داستان و روایت خود درگیر و همراه می‌کند برای انتقال فرهنگ بسیار حائز اهمیت هستند افزود: درحالی‌که دشمنان قسم‌خورده ما از این ابزار با تمام توان و به بهترین شکل ممکن بهره می‌برند و سبک زندگی مدنظرشان را در قالب بازی، به کودکان و نوجوانان دیگر کشورها دیکته می‌کنند و بسیار هم در این راه موفق بوده‌اند قطعاً جا دارد که متخصصان کشور ما نیز با برنامه‌ریزی و تولید محتوای مناسب از امکانات پر شمار این ابزار در ترویج فرهنگ، آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان جامعه استفاده کنند.

رویداد قهرمان من به همت مجامع تخصصی فعالان دیجیتال کودک و نوجوان و ناشران دیجیتال اسلامی و با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت فضای مجازی صداوسیما، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همراه اول، سازمان سراج، انارستان، مؤسسه‌ی فهم و خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد که باهدف معرفی مکتب حاج قاسم به کودکان و نوجوانان برگزارشده می‌توانند آثار خود را تا دهم دی‌ماه به دبیرخانه مجازی آن به نشانی www.platzaar.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha