3 ویژگی اهل بصیرت / دشمن‌شناسی در سایه ‌سار ولایت
کد خبر: 4024826
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

3 ویژگی اهل بصیرت / دشمن‌شناسی در سایه ‌سار ولایت

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به ویژگی‌های اهل بصیرت گفت: دشمن‌شناسی با محوریت ولی جامعه و در سایه سار ولایت امکان‌پذیر است.

حسن زارع، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسن زارع، مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، امروز، 9 دی ماه در جمع کارکنان و دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: در حماسه 9 دی چون مردم ایران اسلامی باتقوا و صبور بودند در نهایت به بصیرت و چند رخداد تاریخی و مهم ختم شد.

مسئول دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد یزد با اشاره به ویژگی اهل بصیرت تصریح کرد: اهل بصیرت دارای سه ویژگی مهم از جمله نقش رهبری، دشمن‌شناسی و صبر و مقاومت هستند که این سه از خصوصیات بارز این مسیر تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: نقش رهبری تنها مسیر اهل بصیرت است که می‌تواند راه را از چاه تشخیص دهد و در بحث دشمن‌شناسی با محوریت ولی جامعه امکان‌پذیر است همان گونه که در قرآن آمده است: «وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ» چرا که این دشمن بیدار است و باید در سایه هدایت‌های رهبری جامعه، دوست را از دشمن شناسایی کرد.

زارع افزود: در برخی از میدان‌هایی که با مشکلات مواجه می‌شویم بر ساسا سفارش قرآن کریم که آمده «تَذَکَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ» باید با صبر و مقاومت ایستادگی کرد.

وی گفت: دهه بصیرت با رحلت علامه مصباح، از مصادیق رهبران روشن فکر جامعه و همچنین شهادت سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در میدان عمل اهل تبعیت و نشان‌گر راه درست بود، مصادف شده است و در ادامه، اتفاق تاریخی و خاطره شیرین از حضور رهبر فرزانه انقلاب در شهر دارالعباده یزد بود و در نهایت، حادثه 19دی که منشأ این حرکت خونبار انقلابی مردم ولایتمدار بود.

انتهای پیام
captcha