سردار سلیمانی تبلور حقانیت غدیر بر سقیفه است
کد خبر: 4025972
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

سردار سلیمانی تبلور حقانیت غدیر بر سقیفه است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به مهمترین اثری که سردار سلیمانی بر جای گذاشت گفت: سردار سلیمانی حقانیت غدیر بر سقیفه را بر پیروان اهل سنت اثبات کرد.

غلامحسین دشتی، رئیس شورای شهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامحسین دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید: کسانی که شعائر الهی «هر آنچه که نام و یاد خدا را در ذهن مردم زنده می‌کند» را زنده می‌دارند دارای قلب‌های پاک هستند که در صدد برجسته کردن ارزش‌های جامعه هستند و یا توصیه می‌کند به گرامیداشت روزهای خاص زیرا این روزها گنجینه‌ای است که تاریخ، فرهنگ و تمدن یک ملت را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه ضرورت حفظ و برجسته کردن ارزش‌های جامعه عاملی برای وحدت مردم جامعه است افزود: بدخواهان هر ملتی برای غلبه بر یک ملت تلاش می‌کنند تا ارزش‌های جامعه را تضعیف کنند.

دشتی بر الگوسازی تأکید کرد و گفت: همان گونه که غرب با برجسته کردن برخی شخصیت‌های سینمایی یا ورزشی از طریق تبلیغات و صرف هزینه‌های گزاف، قادر است سایر اهداف تجاری و ارزشی خود را نیز بر محور این شخصیت‌ها در جامعه نهادینه کند ما نیز به عنوان پیروان اسلام باید در این زمینه پیشگام باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی که چیزی جز اخلاص نداشته و به بخشی از زندگی سردار که بنگریم کسی را مشاهده خواهیم کرد که عرفان را در کتابخانه، مسجد، منزل و حتی در میدان جهاد احیا کرد و در زیر آتش گلوله به عرفان یا همان معرفت رسید.

وی ادامه داد: در سیره عملی و بیانی سردار سلیمانی معارفی را خواهیم یافت که گاه در هیچ کتاب عرفانی نمی‌گنجد آنجا که می‌گوید: انسان باید به بلوغی برسد که نیازی نداشته باشد تا دیگران او را ببینند.

دشتی با اشاره به پیروزی سلیمانی علیه داعشی که با استفاده از روش‌های تبلیغی و فضای مجازی از 81 کشور جهان نیرو جمع آوری کرده بود گفت: تأثیرات چنین امری در دو دهه آینده روشن خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه به برخی از آثار مجد و پیروزی سردار سلیمانی در سطح بین المللی اشاره کرده و گفت: در وهله اول سردار سلیمانی عربستان صعودی را در رهبریت جهان اسلام بی اعتبار کرد زیرا عربستان داعشی را مسلح و پیشتیبانی کرد که از راه قتل عام در صدد تحقق اهدافش بود. او همچنین لبنان را تقویت کرده و برای ایران در سوریه پایگاه ایجاد کرد و در حال حاضر 340 هزار نفر از نیروهای فاطمیون، حشد الشعبی، حیدریون، زینبیون و قوات الوطنی و... سلاح حاج قاسم را بردوش دارند.

وی گفت: اما مهمترین اثری که سردار سلیمانی بر جای گذاشت اثبات حقانیت غدیر بر سقیفه بود و امروزه بسیاری از پیروان اهل سنت بر این امر واقف هستند که سلیمانی با تکیه بر حقانیت غدیر توانست سوریه و عراق را آزاد کرده و آنها که بر حقانیت سقیفه تکیه داشتند 72 سال است که نتوانستند اسرائیل را آزاد کنند و در راه دستیابی به قدس پیرو راه حاج قاسم هستند.

انتهای پیام
captcha