انقلاب اسلامی ما اساساً یک انقلاب فاطمی است + صوت و فیلم
کد خبر: 4026578
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
وزیر ارشاد:

انقلاب اسلامی ما اساساً یک انقلاب فاطمی است + صوت و فیلم

وزیر ارشاد با بیان اینکه انقلاب ما اساساً یک انقلاب فاطمی است، گفت: آغاز نهضت بزرگ مردم ایران در سال 1341 در ایام فاطمیه آغاز شد؛ به همین علت این انقلاب فاطمی‌الحدوث و حسینی‌البقاء است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم «سوگواره فاطمی هنرمندان کشور»، ۱۵ دی ماه در  فضای بیرونی ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت شهدا و سالگرد سردار شهید سلیمانی، بیان کرد: دی ماه در تاریخ معاصر در دوران دفاع مقدس یک ویژگی مهمی دارد که می‌توان به دو عملیات بزرگ دفاع مقدس در سال 65 اشاره کرد. مردم ایران در عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵، شهدای زیادی را تقدیم راه آزادگی و استقلال خود کردند؛ عملیات‌هایی که به نام حضرت صدیقه طاهره (س) نام‌گذاری شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: انقلاب ما اساساً یک انقلاب فاطمی است. آغاز نهضت بزرگ مردم ایران در سال 1341 در ایام فاطمیه آغاز شد؛ به همین علت وقتی در رابطه با انقلاب صحبت می‌شود، این انقلاب فاطمی‌الحدوث و حسینی‌البقاء است. همه تقویم انقلاب اسلامی به نام نامی فاطمه‌الزهرا (س) و فرزندان بزرگوار آن حضرت شکل گرفته است.

کد

وی افزود: جامعه فرهنگی و هنری به عنوان پیشتازان جامعه ایرانی افتخارشان عشق و ارادت به مکتب اهل بیت (ع) است. این ارادت به مکتب اهل بیت (ع) یکی از نمادهای وحدت جامعه اسلامی است. همه با هر گرایشی محب این خاندان هستند. عشق به حضرت فاطمه (س) و مکتب اهل بیت (ع)، فصل مشترک همه مسلمان‌های عالم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جامعه هنری ما همیشه نشان داده است که پیشتاز افتخارآفرینی در ذیل پرچم اهل بیت (ع) هستند. بخش مهمی از شور و شوق دوران دفاع مقدس مرهون شعرا، مداحان و اهالی فرهنگ و هنر در شاخه‌های مختلف بود. در دوران دفاع مقدس هنرمندان کارهای بسیاری انجام دادند، آن عظمت را تصویر کردند و در ایجاد آن نقش داشتند.

کد

اسماعیلی افزود: جامعه فرهنگی و هنری همیشه در نقاط عطف تاریخی پیشگام و خاطره‌ساز بوده‌اند و این جلسه که امروز به نام حضرت زهرا (س) است، این ارادت را نشان می‌دهد.

انقلاب اسلامی ما اساساً یک انقلاب فاطمی است / هنرمندان عظمت دفاع مقدس را تصویر کردند + صوت و فیلم

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدهاشم حسینی به سخنرانی پیرامون سیره زندگی حضرت فاطمةالزهرا(س) پرداخت و مرتضی طاهری، مداح اهل بیت (ع) ذکر مصیبت و روضه‌خوانی کرد. همچنین افشین اعلاء و یوسفعلی میرشکاک نیز اشعاری را در وصف حضرت فاطمه (س) قرائت کردند.

همچنین در انتهای این مراسم از نقاشی جدید حسن روح‌الامینی رونمایی شد.

این مراسم چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه باحضور جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان و مقامات کشوری در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha