فعالیت بیش از ۱۵۰۰ نفر در امر حفظ قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4026827
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

فعالیت بیش از ۱۵۰۰ نفر در امر حفظ قرآن در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح حفظ مجازی قرآن گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر از طریق فضای مجازی در امر حفظ قرآن فعال هستند بنابراین در این حوزه کارهای قرآنی شاخص انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در راستای تقویت و ارتقای سطح صوت و لحن قاریان و حافظان استان اداره کل اوقاف استان کارگاه‌های قرآنی برگزار می‌کند، اظهار کرد: سومین دوره از این کارگاه آموزشی در راستای ارتقای سطح قرائت حافظان و قاریان با تدریس شاه‌میوه در تبریز برگزار شد.

وی افزود: این کارگاه حاصل کار مشترک بین مرکز قرآنی اداره کل اوقاف استان با مجمع قاریان تبریز بوده و از ظرفیت اساتید مطرح قرآنی بهره گرفته می‌شود. در دو دوره گذشته این کارگاه آموزشی صوت و لحن که برای ارتقای سطح برگزار شد، قاریان و حافظان استان توانستند رتبه‌های خوبی را در مسابقات قرآنی به دست بیاورند.

حسینی، ادامه داد: امسال سینا طباخی، قاری مطرح تبریزی توانست در مسابقات قرآنی کشور کرواسی حائز رتبه شود و در چهل و چهارمین مسابقات قرآنی کشور نیز رتبه نخست را به دست آورد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی، با بیان این‌که با برگزاری کارگاه‌ها و بهره‌گیری از اساتید برجسته کشور سعی در بالا بردن سطح کیفی قاریان داریم، گفت: کرسی‌های تلاوت، مباحث تفسیری و تفسیرهای ماه رمضان، کارویژه‌های مشترک و غیره در این راستا برگزار شده و با اداره کل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیش از ۱۳۰ مؤسسه قرآنی استان در ارتباط هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح حفظ مجازی قرآن در آذربایجان‌شرقی، توسط این اداره کل، افزود: بیش از ۱۵۰۰ نفر با فضای مجازی اداره کل اوقاف در امر حفط قرآن کریم فعال هستند و در این حوزه کارهای قرآنی شاخص انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha