حاشیه‌نشینی خودساخته در بندرلنگه از بی‌تدبیری مسئولان است
کد خبر: 4027155
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
امام جمعه بندرلنگه:

حاشیه‌نشینی خودساخته در بندرلنگه از بی‌تدبیری مسئولان است

حجت الاسلام اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه

امام جمعه شهرستان بندرلنگه، نسبت به بی‌تفاوتی مسئولان برای ساخت مسکن مناسب هشدار داد و با اشاره به حاشیه‌نشینی خودساخته در این منطقه گفت: این حاشینه‌نشینی از بی‌تدبیری مسئولان است که برای مسکن جوانان چاره‌اندیشی نکرده و امروز شاهد چنین مسائلی هستند.

حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا، امام جمعه شهرستان بندرلنگه، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به موضوع کمبود زمین جهت ساخت مسکن در این شهرستان، اظهار کرد: امروز بسیاری از جوانان این منطقه از نبود مسکن مناسب در رنج و زحمت هستند، مسئولان نباید بی‌تفاوت از کنار این نیاز مبرم مردمی عبور کنند.

وی با اشاره به حضور میدانی خود و مسئولان شهرستان برای تأمین زمین مناسب برای ساخت، تصریح کرد: در یک و نیم سال گذشته که در این شهرستان حضور دارم، از همان ابتدا مسئولان مربوطه را خواستم و به صورت میدانی به مناطق مختلف رفتیم و به آن‌ها زمین‌های مناسب را معرفی کردم اما با گذشت این زمان هنوز هیچ اقدام عملی را شاهد نیستیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه نیا با اشاره به طرح این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه، عنوان کرد: متأسفانه امروز اجاره مسکن در این شهرستان فوق‌العاده افزایش یافته که برای جوانان امکان ندارد بتوانند این هزینه را فراهم کنند. البته افزون بر آن، منازل اجاره‌ای هم پیدا نمی‌شود که حتی برخی با مشقت بخواهند چنین اقدامی را انجام دهند. پس مسئولان چه زمانی می‌خواهند به فکر این مردم باشند؟

اسماعیل‌نیا با بیان اینکه هم‌اینک در این شهرستان چند خانوار در یک زمین 100 متری زندگی می‌کنند که به آن تصرف عدوانی می‌گویند، خاطرنشان کرد: مردم از زمین خدا حق دارند، زیرا عیال الله هستند، وقتی 15 سال زمینی به آن‌ها واگذار نشده و در سختی قرار دارند به ناچار دست به چنین اقدامات می‌زنند و مجبورند تمام مخاطرات آن را بپذیرند.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل ادعای تصرف عدوانی به این افراد مجوز آب، برق و گاز نمی‌دهند و از خدمات شهری همچون بوستان، پارک، مدرسه و غیر آن محروم هستند. به آن‌ها حاشیه‌نشین می‌گویند و این در حالی است که سال‌هاست رهبر معظم انقلاب در این زمینه هشدار داده و از مسئولان خواستند که به این مهم رسیدگی کنند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه بیان کرد: حاشیه‌نشینی خودساخته از بی‌تدبیری مسئولان شکل گرفته و بیش از یک و نیم سال گذشته و هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. در خطبه‌های نماز جمعه دو بار در این خصوص هشدار داده و گفتم که اقدامات لازم را انجام داده و برای جوانان مسکن فراهم کنند. حل همه این مشکلات دست خودمان است و هیچ ربطی به تحریم ندارد. گره‌ها خودساخته هستند و تنها نیاز به اصلاح قانون دارند.

اسماعیل‌نیا در پایان یادآور شد: متأسفانه اداره مسکن و شهرسازی نیز، اجازه واگذاری و امضای قرارداد زمین مسکونی را به هیچ‌کس نمی‌دهد. این مسئولیت تنها به مرکز استان واگذار شده که پروسه بسیار طولانی و پیچیده‌ای دارد و برای بسیاری از مردم چنین موقعیتی فراهم نیست که بتوانند هر روز برای دریافت یک مجوز در رفت و آمد باشند.

انتهای پیام
captcha