مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت در یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4027239
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳

مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت در یزد راه‌اندازی می‌شود

استاندار یزد از عزم استان برای راه‌اندازی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت و انجام اقدامات اولیه برای این مهم خبر داد و گفت: این مرکز، مدلی برای ارتباط بین نخبگان و بخش‌های دانشی و تجربی با بدنه حاکمیتی و اداری استان خواهد بود.

مهران فاطمی، استاندار یزد به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 18 دی ماه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به یکی از دستور کارهای این نشست در خصوص نهایی کردن مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان، اظهار کرد: در این نشست تصمیمات لازم برای واگذاری زمین یا تثبیت کاربری اراضی برای واحدهای صنعتی و تولیدی با لحاظ قیود موجود، اتخاذ و بر عدم صدور مجوز و تخصیص زمین به واحدهای آلاینده در محور یزد تا عقدا تأکید شد.

وی از عزم استان برای راه اندازی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت و انجام اقدامات اولیه برای این مهم خبر داد و تصریح کرد: این مرکز، مدلی برای ارتباط بین نخبگان و بخش‌های دانشی و تجربی با بدنه حاکمیتی و اداری استان است تا در پرتو آن بتوانیم بر اساس یک پیشرفت و تعالیِ دانایی محور استان را پیش برده و یزد نوین را براساس سند آمایش، افق‌های تعریف شده برای آن و با نگاه علمی و کارشناسی شده، رقم بزنیم.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت شکل گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز و اندیشکده‌ها در استان، بیان کرد: یکی از مصوبات این نشست تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و اندیشکده‌ها در استان و حمایت از آنها بود تا بتوانیم یک مدل حساب شده ارتباط نخبگانی با بدنه حاکمیتی داشته باشیم.

فاطمی ادامه داد: در راستای پیگیری دقیق امور تا عملیاتی و به ثمر رسیدن آنها در طول سه چهار سال آینده، دفتر پیگیری‌های ویژه برای موضوعات و اولویت‌های اساسی استان راه اندازی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری‌های جدی استان به منظور تحقق اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری و رویکرد استان در تحقق صد در صدی مصوبات سفر اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه ظرف دو هفته اخیر اولین ابلاغ اعتبار مصوبات سفر به استان به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

استاندار یزد به موضوع بازنگری طرح جامع شهرهای یزد، حمیدیا و شاهدیه اشاره کرد و اظهار کرد: مقرر شده طی سه ماه آینده این بازنگری انجام و فعلاً در محل‌های مورد مناقشه طرح اجرایی، انجام نشود تا طرح تکمیل، مصوب و در فرآیند قانونی خود قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha