قیام مردم قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4027241
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴

قیام مردم قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: قیام ۱۹ دی ماه مردم قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و خاستگاه این حرکت، مرکز علم و وحیانیت بوده است.

غلامحسین دشتی، رئیس شورای شهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامحسین دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد، 18 دی ماه در صحن علنی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه قیام مردم قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است اظهار کرد: خاستگاه این حرکت، مرکز علم و وحیانیت یعنی شهر مقدس قم بوده و بعد از قیام ۱۵ خرداد نقطه آغازی برای انقلاب اسلامی است و نشان از پیشتازی شهر علم و فقاهت و بیانگر خاستگاه فکری و اعتقادی غنی نهضت اسلامی است.

وی ادامه داد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه همراه با مجاهدت‌های فقیهان در دو جبهه مبارزه با تحجر از یک سو و مبارزه با روشنفکری وابسته به غرب ایستادگی کردند.

دشتی افزود: همچنین با تدابیر بزرگانی همچون آیت‌الله بروجردی در مقابل طاغوت رضاخانی مقاومت کرده و حوزه علمیه قم نیز با رهبری امام راحل در سال ۵۶ پیشتازی کرده و موفق به پیروزی نهضتی به عظمت انقلاب اسلامی شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: هدف چنین نهضتی تبدیل اسلام به یک سبک زندگی است و حتی امروز نیز نظام اسلامی با تهدیداتی از سوی استکبار نظیر تحریم، جنگ، ترور و ... روبرو است اما با فداکاری مردم، جبهه اسلامی در تلاش است تا فضای استکبار را تنگ کند و راه را برای پیشبرد هرچه بهتر انقلاب باز کرده و امیدواریم شاهد پیروزی و توفیق روز افزون ایران اسلامی در عرصه‌های مادی و معنوی باشیم.

انتهای پیام
captcha