حذف کنکور اشتباه است
کد خبر: 4028188
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در دیدار با سرپرست جدید دانشگاه پیام نور استان اصفهان:

حذف کنکور اشتباه است

امام‌جمعه اصفهان گفت: افرادی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، باید از بین دانش‌آموزان بااستعداد انتخاب شوند و لازمه این مهم، برگزاری کنکور است، لذا برداشتن این آزمون علمی و امکان ورود برای همه در دانشگاه‌ها کار اشتباهی محسوب می‌شود.

دیدار سرپرست دانشگاه پیام نور استان اصفهان با امام‌جمعه اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با رئیس جدید دانشگاه پیام نور استان اصفهان، با بیان اینکه انسان همواره به دنبال تشبه به برتر از خود است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تشبه به معلم همیشه در دانش‌آموزان وجود داشته است، استادان و معلمانی در مراکز آموزشی باید به‌کار گرفته شوند که بتوانند از لحاظ درسی، فکری و فرهنگی، دانش‌آموزان و دانشجویان را به‌خوبی پرورش دهند.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب استاد خوب بسیار مهم است، گفت: در دانشگاه‌ها باید سعی شود هر فردی، صرفاً به‌دلیل مسائل مالی پذیرش نشود، چون یک معلم و استاد نقشی بالاتر از قاضی در حیطه عدالت آموزشی دارد.

امام‌جمعه اصفهان افزود: یک استاد و معلم تأثیر بسیاری در روحیه محصلان و دانشجویان دارد و تأثیرش از مدیر و دیگر دست‌اندرکاران در محیط آموزشی بالاتر و بیشتر است.

وی همچنین با اشاره به تأثیر و اهمیت بیشتر سخنان معلم و استاد بر دانش‌آموز و دانشجو در مقایسه با دیگر افراد جامعه از جمله خانواده، گفت: این تشبه‌بخشی، گاهی به برتر شدن افراد منجر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، دانشگاه پیام نور را دانشگاهی آرام و بدون حاشیه دانست و بیان کرد: بیشتر دانشجویان پیام نور اهل مطالعه هستند و با آزادی کامل به لحاظ شرایط تحصیل و مجازی بودن، درس می‌خوانند و در کنار آن به کار و فعالیت نیز می‌پردازند.

آیت‌الله طباطبایی‌‎نژاد تأکید کرد: افرادی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، باید از بین دانش‌آموزان بااستعداد انتخاب شوند و لازمه این مهم، برگزاری کنکور است، لذا برداشتن این آزمون علمی و امکان ورود برای همه در دانشگاه‌ها کار اشتباهی محسوب می‌شود.

رضا مختاری، سرپرست دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز در این دیدار، اظهار کرد: اکنون در 40 مرکز واحد پیام نور استان، حدود 35 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: بیشتر رشته‌های دانشگاه پیام نور استان مربوط به علوم انسانی و علوم پایه است و حدود 300 عضو هیئت علمی به تدریس در این مراکز می‌پردازند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح آمایش آموزش عالی، ادامه داد: هفت تا هشت مرکز پیام نور استان در راستای اجرای این طرح، ساماندهی و تعدادی از آنها به‌دلیل نداشتن دانشجو حذف می‌شوند.

وی، هدف دانشگاه پیام نور را گسترش عدالت آموزشی در مناطق محروم بیان کرد و گفت: پیام نور توانسته است مشکلات و محدودیت تحصیل به لحاظ بعد مسافت و دوری از خانواده، مشکل خوابگاه‌‎ها و آسیب‌های آن و همچنین مسائل مالی به لحاظ میزان شهریه را تعدیل کند.

انتهای پیام
captcha