۲۲۵ مبلغ و عامل زکات با کمیته امداد یزد همکاری دارند
کد خبر: 4028218
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

۲۲۵ مبلغ و عامل زکات با کمیته امداد یزد همکاری دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: هم اکنون ۲۲۵ مبلّغ و عامل افتخاری زکات در سطح استان با این نهاد همکاری دارند.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد، امروز، 22 دی ماه در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان گزارشی از عملکرد این نهاد در بخش زکات اظهار کرد: هم اکنون ۲۲۵ مبلّغ و عامل افتخاری زکات در سطح استان با این نهاد همکاری دارند.

وی افزود: مردم خیراندیش استان یزد در سال جاری حدود ۳۴ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، این در حالی است که ۷۹ درصد زکات در امور محرومان و ۲۱ درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با تأکید بر اینکه اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌ شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود، افزود: از مجموع زکات هزینه شده در امور محرومان ۷۱ درصد برای کمک به معیشت محرومان، ۱۱ درصد برای تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، هفت درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، 6 درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و پنج درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند، ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری ‌شده در قالب زکات مستحبی و چهار میلیارد تومان زکات واجب (گندم، جو و خرما) بوده است.

انتهای پیام
captcha