بازبینی سومین جشنواره استانی تئاتر «وتار» آغاز شد
کد خبر: 4028331
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱

بازبینی سومین جشنواره استانی تئاتر «وتار» آغاز شد

بازبینی سومین جشنواره استانی تئاتر «وتار» در کردستان با معرفی داوران این دوره از جشنواره آغاز شد.

داوران سومین جشنواره استانی تئاتر «وتار»

به گزارش ایکنا از کردستان، امید اکبر، دبیر اجرایی سومین جشنواره استانی تئاتر وتار امروز، 23 دی‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: براساس حکم دبیر جشنواره آقایان حسن ترقی از سنندج، علیرضا همتیان از بیجار و داریوش رفعتی از سقز به عنوان داوران بازبین سومین دوره این جشنواره معرفی شدند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره در مجموع 18 متن نمایشی از شهرهای قروه با چهار اثر، کامیاران یک اثر ، سنندج با پنج اثر، دیواندره سه اثر، مریوان یک اثر و بیجار چهار اثر آمادگی خود را جهت حضور در جشنواره اعلام کردند.

دبیر اجرایی سومین جشنواره استانی تئاتر وتار بیان کرد: هیئت بازبین با حضور در شهرهای کامیاران، قروه، سنندج، بیجار و دیواندره به بازبینی آثار پرداختند و نتیجه بازبینی و معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی را اعلام خواهند کرد.

وی ادامه داد: علیرضا همتیان متولد 1350 شهرستان بیجار، کارشناس ارشد نمایش از دانشگاه تهران است که تاکنون نمایش های متعددی را کارگردانی کرده و در جشنواره‌های مختلف عناوین متعددی را کسب کرده است.

اکبر افزود: داریوش رفعتی، متولد 1357 سقز که از سال 1369 به صورت حرفه‌ای فعالیت نمایشی خود را آغاز کرده است که حاصل آن بازی و کارگردانی 57 اثر نمایشی بوده است. سه دورە عضو انجمن نمایش شهرستان سقز، سه دورە عضو شورای صدور پروانه نمایشی، چندین دورە به عنوان داور و بازبین جشنوارە‌های بین المللی و استانی و شهرستانی، یک دورە رئیس دفتر هنرهای نمایشی شهرستان، سرپرست گروە تئاتر رونیا از جمله سوابق اجرایی این هنرمند محسوب می‌شود.

وی در خصوص معرفی حسن ترقی نیز گفت: ترقی متولد 1348 سنندج، کارشناس روانشناسی که از سال 1367 به صورت حرفه ای فعالیت نمایشی خود را آغاز کرده است. بازی در 27 اثر نمایشی و نویسندگی و کارگردانی 12 اثر نمایشی در کنار کسب عناوین مختلف از جمله جایزه اول بازیگری استانی، منطقه‌ای و اندیشه ماه و جایزه ویژه هیئت داوران تئاتر بین‌المللی فجر 1379 برای نمایش «کیهانی به بلندای البرز» و عناوین متعدد در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، ملی و دانشجویی بخشی دیگر از موفقیت‌های این هنرمند محسوب می‌شود.

یادآور می‌شود؛ سومین جشنواره استانی تئاتر وتار از 29 دی ماه لغایت 3 بهمن ماه 1400 به همت حوزه هنری استان کردستان در شهر بیجار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha