رسالت اصلی روحانیون خدمت به مردم است
کد خبر: 4028431
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

رسالت اصلی روحانیون خدمت به مردم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به رسالت فرهنگی بنیاد هدایت، گفت: در تعریف فعالیت روحانیون علاوه بر مقام بیان علم دین و به‌کارگیری هنر در تبلیغ و نیز بهره‌گیری از فضای مجازی، باید فلسفه وجودی روحانیون منبع جوشش خدمات برای مردم باشد و در کنار مردم از مسائل و مشکلات آنان اطلاع یافته و در صدد رفع آنان برآیند.

قاسم جعفرزاده تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 23 دی‌ماه در دوره جذب و گزینش مرحله ملی در شهرستان سرعین، اظهار کرد: رزمندگان در عملیات‌های مختلف با حرکت جمعی و توسل به حضرت زهرا(س) خط‌شکن میدان بوده و پیروزمندانه به اجرای عملیات می‌پرداختند، اکنون مبلغان و طلاب نیز در خط مقدم مرزبانی از حریم الهی و دین اسلام قرار دارند و اگر در این راه با حرکت تمدنی و مشترک و با عهد جمعی به فعالیت بپردازند یقیناً موفق خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به ترفندهای جبهه شیطانی دشمن در آخرالزمان اشاره کرد و گفت: دشمن در وهله اول درصدد بستن راه دینداری و تدین به روی مردم است و با رنگ و لعاب مختلف برای طیف‌های مختلف اعم از دانشگاه، حوزه، کف جامعه و نخبگان به طراحی برنامه می‌پردازد که در این کار زیاد موفق نبوده، چون دینداری در فطرت و ذات انسان‌ها نهادینه شده است.

وی جدا کردن دین از سیاست و تبعیض در دینداری را از دیگر تلاش‌های دشمن در راستای منزوی کردن دین برشمرد و افزود: دشمن، اسلام منهای سیاست را مطرح می‌کند و بر این امر تأکید دارد که دینداری شخصی قابل قبول است اما اسلام سیاسی مورد قبول نیست.

جعفرزاده با اشاره به رسالت فرهنگی بنیاد هدایت در راهبری فعالیت‌های روحانیون و امامان محله، افزود: در تعریف فعالیت روحانیون علاوه بر مقام بیان علم دین و به‌کارگیری هنر در تبلیغ و نیز بهره‌گیری از فضای مجازی، باید فلسفه وجودی روحانیون منبع جوشش خدمات برای مردم باشد و در کنار مردم از مسائل و مشکلات آنان اطلاع یافته و در صدد رفع آنان برآیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پرداختن به وعظ و سخنرانی را تنها بخشی از فعالیت روحانیون برشمرد و گفت: حضور مستمر و اثرگذار در جامعه و پرداختن به مطالبات مردم و پیگیری نیازهای آنان می‌تواند رسالت اصلی مبلغان و روحانیون را به منصه ظهور رسانده و دینداری و دین‌باوری را در مردم ارتقا بخشد.

وی روحانیون را تنها نیروی انسانی در دفاع از دین اسلام دانست و افزود: روحانیون در مسیر تدین مردم تنها هستند و هیچ‌کس مانند طلبه‌ها ایفای نقش نمی‌کنند، اگر ما وسط میدان نباشیم هیچ کس در میدان نخواهد بود.

جعفرزاده احیای امامت اجتماعی را وظیفه اصلی بنیاد هدایت برشمرد و گفت: بنیاد هدایت دنبال احیای امامت اجتماعی است؛ امامت اجتماعی با صرف نماز خواندن در مسجد اتفاق نمی‌افتد بلکه باید با همفکری و هم‌افزایی از تجربیات هم استفاده کرده و در تبلیغ مردمی و راهبری فعالیت‌های مساجد تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha