آزادی ۳۹۵ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4030379
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

آزادی ۳۹۵ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تاکنون ۳۹۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با کمک ۱۲ میلیارد تومانی خیران استان آزاد شده‌اند، گفت: با آزادی ۵۰۰ نفر زندانی در یک سال، رکورد آزادی زندانیان غیر عمد شکسته خواهد شد.

موسی خلیل الهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، موسی خلیل اللهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی امروز، دوم بهمن‌ماه، در حاشیه دیدار مردمی با بیان اینکه تاکنون ۳۹۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با کمک ۱۲ میلیارد تومانی خیران استان آزاد شده‌اند، گفت: با آزادی ۵۰۰ نفر زندانی در یک سال، رکورد آزادی زندانیان غیر عمد شکسته خواهد شد.

وی با بیان این که در حال حاضر در زندان‌های آذربایجان شرقی افراد با بدهی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان وجود ندارد، اظهار کرد: نزدیک به ۳۷۰ نفر با مجموع بدهی ۲۲۰ میلیارد تومان به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان‌های استان هستند.

خلیل‌الهی، ادامه داد: اگر بتوان ۱۷ میلیارد تومان دیگر نیز جمع آوری کرد، باقیمانده مبلغ از طریق اعسار و تسهیلات اعطایی فراهم شده و زندانیان مذکور نیز در مدت زمان کمی از زندان آزاد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، در پایان با بیان اینکه گاهی افرادی به خاطر مسائل غیرعمد بازداشت می‌شوند و با توجه به طبقه بندی شخصیتی، نیاز به اجرای برنامه‌های اصلاحی ندارند، تاکید کرد: حضور این افراد در زندان موجب بروز برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شود بنابراین دادگستری کل استان با همراهی خیّران تلاش می‌کند تا این افراد هرچه زودتر به کانون خانواده بازگردند.

انتهای پیام
captcha