مخالفت مرکز پژوهش‌ها با پذیرش بدون کنکور فارغ‌التحصیلان مدارس خارج کشور در دانشگاه‌ها
کد خبر: 4032401
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

مخالفت مرکز پژوهش‌ها با پذیرش بدون کنکور فارغ‌التحصیلان مدارس خارج کشور در دانشگاه‌ها

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره طرح «پذیرش بدون کنکور دانشجوى ایرانى فارغ‌التحصیل مدارس خارجى و ایرانى خارج از کشور» اعلام کرد: موضوع این طرح در اولویت قانونگذاری قرار ندارد و مغایر عدالت و قانون اساسی تشخیص داده شده است و در نهایت پیشنهاد رد این طرح داده می‌شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در گزارشی به اظهارنظر کارشناسی درباره طرح پذیرش بدون کنکور دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل مدارس خارجی و ایرانی خارج از کشور پرداخت.

در این گزارش آمده: طرح «پذیرش بدون کنکور دانشجوى ایرانى فارغ‌التحصیل مدارس خارجى و ایرانى خارج از کشور» به شماره ثبت ٦٨٦ در تاریخ 08/04/1400 اعلام وصول شد و به امضاى ٢٢ تن از نمایندگان مجلس رسیده است.

در این گزارش تصریح شده: این طرح در نظر دارد به دانشگاه‌ها اجازه دهد فارغ‌التحصیلان مدارس مذکور را که حداقل ٦ سال از دوران تحصیل پیش از دانشگاه (آموزش عمومی) خود را در مدارس غیرایرانى و یا مدارس ایرانى خارج از کشور گذرانده‌اند، با دریافت شهریه‌اى معادل شهریه دانشجویان خارجى پذیرش کنند. خاستگاه طرح، چنانکه از مقدمه توجیهی برمى‌آید، نه نشئت گرفته از یک نیاز و مطالبه مشخص، بلکه ناشى از تسرى شیوه پذیرش دانشجوى خارجى به ایرانیانى است که حداقل ٦ سال از تحصیلات پیش از دانشگاه خود را در خارج کشور گذرانده‌اند.

در ادامه این گزارش ذکر شده: نتایج این گزارش نشان می‌دهد موضوع این طرح در اولویت قانونگذاری قرار ندارد و مغایر عدالت و قانون اساسی تشخیص داده شده است و در نهایت پیشنهاد رد این طرح داده می‌شود.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام
captcha