سه هفته سخت امیکرونی/ 25 روز بعد شاهد کاهش ابتلا خواهیم بود
کد خبر: 4032497
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
معاون وزیر بهداشت:

سه هفته سخت امیکرونی/ 25 روز بعد شاهد کاهش ابتلا خواهیم بود

معاون وزیر بهداشت گفت: گسترش ابتلا به امیکرون و پیک ششم کرونا تا سه هفته آینده ادامه دارد.

3 هفته سخت امیکرونی و کاهش ابتلا پس از 25 روز

به گزارش ایکنا، کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت در برنامه «در انتهای الوند» که از شبکه دوم سیما پخش شد، گفت: یک ماه و نیم پیش اولین مورد امیکرون در کشور گزارش شد. ما تلاش کردیم مانع از ورود این ویروس از مرزها شویم اما این اتفاق آرام آرام رخ داد و از هفته گذشته این روند سرعت گرفت.

وی ادامه داد: امیکرون طوری به سرعت منتشر می‌شود که آمار، جهشی بالا می‌رود و از همین رو، در کلانشهرها تسریع انتشار داریم.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: شهرهای مشهد، قم، یزد، تهران و اصفهان بیشترین آمار را داشتند؛ البته این آمارها نمونه است و باید بر اساس سرعت انتشار این آمار را بررسی کرد.

بعد از ۲۵ روز شاهد نزول ابتلا خواهیم بود

حیدری توضیح داد: بعد از ۲۵ روز شاهد نزول ابتلا خواهیم بود و دو تا سه هفته سخت را پیش رو داریم؛ تلاش می‌کنیم محدودیت‌ها برنگردد اما این امر، بستگی به رعایت پروتکل‌ها توسط مردم دارد. 

وی اظهار کرد: حدود هفت میلیون نفر در کشور واکسن نزده‌اند و هشت میلیون نفر نوبت دوم واکسن خود را نزد‌‌ه‌اند که این نگران کننده است. امیکرون مانند دلتا خطرناک نیست اما ابتلا گسترده‌تر است و افرادی که پایشان به بیمارستان باز می‌شود، از دلتا بیشتر است. کشورهایی که زودتر از ما درگیر شدند، در مدت زمان کمی شاهد ابتلای گسترده بودند.

معاون وزیر بهداشت گفت: حالت جهشی ابتلا در کشور ما در حال رخ دادن است و امیکرون ابتلای بیشتری نسبت به دلتا دارد، پس باید برنامه ریزی کنیم که سرعت انتقال را کاهش دهیم. یکی از راهبردهای ما این است که افراد مبتلا، در منزل درمان اولیه را مانند سرماخوردگی انجام دهند.

وی تاکید کرد: تلاش کنیم از منزل بیرون نیاییم چرا که رفت و آمد، سرعت انتشار را افزایش می‌دهد. امیکرون علائم خود را در پنج روز نخست نشان می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت درباره تزریق دز سوم واکسن نیز تصریح کرد: دز سوم ۲۵ برابر حفاظت را بالاتر می‌برد و ۸۰ درصد ابتلا را کاهش می‌دهد اما این بدان معنا نیست که کسی با دوز سوم مبتلا نمی‌شود.

لازم به ذکر است، برنامه تلویزیونی درانتهای الوند شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت هفت صبح روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

انتهای پیام
captcha