تمامی فعالیت‌های دانشگاه یزد پیوست فرهنگی دارد
کد خبر: 4032511
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

تمامی فعالیت‌های دانشگاه یزد پیوست فرهنگی دارد

سرپرست دانشگاه یزد با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های این دانشگاه پیوست فرهنگی دارد گفت: جهت‌دهی و حمایت از برنامه‌های فرهنگی تشکل‌ها به صورت عادلانه در اولویت است.

نشست خبری دانشگاه یزد به گزارش ایکنا از یزد، عباس کلانتری، سرپرست دانشگاه یزد، امروز، 10 بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه یزد در رتبه‌بندی‌های اخیر در بین دانشگاه‌های جامع در رتبه هشتم تثبت شد، بر ارتقای رتبه‌های علمی تأکید و اظهار کرد: باید در زمینه‌های مختلف به خصوص فناوری برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باید برای برون‌رفت از شرایط فعلی ارتباط بین دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت و فناوری ارتقا پیدا کند که این دانشگاه در این زمینه نیز برنامه‌هایی در دستور کار دارد.

کلانتری با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های دانشگاه از پیوست فرهنگی برخوردار است گفت: جهت‌دهی و حمایت از برنامه‌های فرهنگی تشکل‌ها به صورت عادلانه و همچنین افزایش نشاط معرفتی و فرهنگی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و فضای علمی نقد منصفانه و ایجاد انجمن‌های علمی فرارشته‌ای در اولویت این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه در بخش دانشجویی نیز خوابگاه متأهلان در حال احداث است گفت: یک خوابگاه در دست احداث است و در مجموع چهار خوابگاه در دوره جدید راه اندازی و ایجاد می‌شود.

کلانتری با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی برخی از پروژه‌ها دو الی سه دهه بلاتکلیف مانده است بیان کرد: با اعتباراتی که در سفر اخیر ریاست جمهور اختصاص یافت، ان شاءالله این پروژه‌ها تکمیل خواهد شد.

سرپرست دانشگاه یزد با اشاره به بخش ارتباطات بین‌الملل بر جذب دو برابری دانشجویان نخبه خارجی و ارتباط بین دانشگاه‌های خارج از کشور تأکید کرد و گفت: اکنون 650 دانشجوی خارجی در دانشگاه یزد مشغول تحصیل هستند و البته برای جذب دانشجویان خارجی حساسیت علمی در این دانشگاه مد نظر است.

وی با اشاره به تحصیل 14 هزار و 750 دانشجو در دانشگاه یزد از فارغ التحصیلی 51 هزار و 119 نفر خبر داد و گفت: 472 نفر اعضای هیئت علمی هستند و در مجموع 217 کد رشته داریم.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد بلوار استاد ایرج افشار حدفاصل بلوار شهدای گمنام تا میدان ایثار موسوم به جاده گازی که از اراضی متعلق به دانشگاه یزد در سایت غربی عبور می‌کند گفت: این طرح از سوی شهرداری و از طریق طرح تفصیلی و جامع شهر یزد انجام می‌شود اما اجرای آن بدون هماهنگی با دانشگاه یزد که صاحب این اراضی است، امکان‌پذیر نیست و دانشگاه نیز بدون مجوز هیئت امنا اجازه‌ واگذاری این زمین‌ها را ندارد.

کلانتری با اشاره به اینکه این اراضی به مساحت 24 هکتار است افزود: دانشگاه برای اراضی خود طبق طرح جامع برنامه دارد البته طرح کنونی شهرداری به لحاظ فنی دارای ایرادات متعددی است و تاکنون از سوی کمیته تطبیق شهرستان پذیرفته نشده است.

انتهای پیام
captcha