امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در دهه فجر مورد توجه باشد
کد خبر: 4032789
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در دهه فجر مورد توجه باشد

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیج با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر تأکید کرد: مهمترین موضوع در اجتماع امیدآفرینی و تقویت نشاط اجتماعی است که باید در ایام الله دهه فجر مورد توجه باشد.

حمیدرضا محدث، جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیجبه گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ حمیدرضا محدث، جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیج، امروز، 11 بهمن ماه در گردهمایی هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج استان با اشاره به اهداف و برنامه‌های تدوین شده در سند اعتلای بسیج اظهار کرد: در این سند وظیفه شناسایی نظام مسائل، ظرفیت‌ها و همچنین کمک به تحقق دولت و جامعه اسلامی بر عهده بسیج گذاشته شده و هئیت‌های اندیشه‌ورز می‌توانند در این زمینه کمک کار باشند.

وی مطالبه‌گری مطالبات به حق مردم را مهمترین مأموریت بسیج دانست و بیان کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز باید نظام مسائل را احصا کرده و برای آن طرح ارائه دهند البته در حوزه حل مسائل چهار گام مدنظر قرار دارد که اولین قدم مشخص کردن و تببین مسائل است.

محدث؛ گفتمان‌سازی را قدم دوم برشمرد و گفت: تبدیل کردن مسئله به مطالبه عمومی از نتایج گفتمان‌سازی است تا بدین وسیله همه به دنبال حل مسائل باشند.

مسئول ستاد اقشار تخصصی بسیج ادامه داد: مطالبه گری از کسانی که در نظام جایگاه و پست گرفتند تا مشکلات را حل کنند سومین گام بوده و در نهایت آخرین گام اجرا است که باید در حوزه عمل نیز به حل مسائل ورود کنیم.

محدث تصریح کرد: مهمترین نقش بسیج تصمیم ساز بودن برای حل مسائلی است که در کف جامعه مشخص می‌شود هرچند امروزه بیشترین حوزه نقش آفرینی بسیج در حوزه جنگ نرم و مسائل اجتماعی است.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر تأکید کرد: مهمترین موضوع در اجتماع؛ امید آفرینی و تقویت نشاط اجتماعی است بنابراین باید در ایام الله دهه فجر گره از کار مردم باز و شیرینی این ایام به آنان چشانده شود.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیح با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: متأسفانه ما در مرحله سوم فرآیند تکمیل انقلاب اسلامی یعنی ایجاد دولت اسلامی متوقف شدیم که باید با کارآمد کردن دستگاه‌ها در حل مشکلات مردم و بهبود نظام تصمیم سازی از این مرحله نیز عبور کنیم.

وی هئیت‌های اندیشه‌ورز را از کانون‌های تصمیم‌سازی در حل مسائل خواند و گفت: شناسایی تهدیدات و آسیب‌ها یکی از کارکردهای هئیت‌های اندیشه ورز بوده و البته تصمیات و راه حل‌ها نیز باید از ضمانت اجرایی برخوردار باشند.

محدث با تأکید بر ضرورت برگزاری چنین جلساتی گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسات بتوانیم هئیت‌های اندیشه ورز قوی داشته باشیم و با هم اندیشی و هم افزایی همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیج به سمت حل مشکلات جامعه قدم برداریم.

انتهای پیام
captcha