برگزاری محافل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی از اقلیم کردستان عراق
کد خبر: 4032811
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

برگزاری محافل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی از اقلیم کردستان عراق

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از حضور قاری بین‌المللی از اقلیم کردستان عراق برای اولین بار همزمان با ایام‌الله دهه فجر در استان کردستان خبر داد و گفت: در این راستا باید محافل قرآنی را پرشورتر از گذشته برگزار کنیم تا زمینه‌بهره‌مندی هرچه بیشتر از فیوضات معنوی این محافل فراهم شود.

حجت الاسلام سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 11 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری از رسالت‌های مهم و اساسی امروز جهاد تبیین است.

وی افزود: براساس آیات الهی، احادیث پیامبر اسلام، سنت و سیرە حضرت رسول و خاندان مکرم ایشان در مورد جهاد اینگونه استنباط می‌شود که جهاد صرفا منحصر در جهاد جسمی و مالی نبودە است؛ بلکە بخش دیگری از جهاد، جهاد با زبان یا همان جهاد تبیین بوده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: بخش دیگری از جهاد این است کە اگر شرایط برای انجام جهاد جسم، مالی و زبانی فراهم نبود، فرد در قلب خود علیه عملکرد مستکبران و ظلم ظالمان جهاد کند.

وی با اشاره به اینکه کمیته تقریب مذاهب اسلامی دهه مبارک فجر با محوریت مرکز بزرگ اسلامی برنامه‌های متنوعی را برای این ایام تدوین و طراحی کرده‌اند، افزود: در این راستا و به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم استان از برنامه‌های اجرایی این ایام در تلاشیم تا تمام ویژه برنامه‌های این ایام مردم محور و با حضور پررنگ مردم استان برگزار شود.

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به ضرورت حضور مسئولان در مجالس و مراسمات دهه مبارک فجر در مساجد و بین مردم گفت: حضور مسئولان در جمع مردم زمینه‌ساز رفع مشکلات بیش از پیش مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: تعامل هرچه بیشتر مسئولان با مردم نقش مهمی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های آینده در جهت رفع مشکلات مردم و توسعه هرچه بیشتر جامعه خواهد داشت.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه دشمن بزرگترین راهبرد خود را در ایجاد تفرقه و شکاف بین مذاهب اسلامی قرار داده است، گفت: جامعه روحانیون همواره مدافعان سرسخت وحدت و ارزش‌های اسلامی بوده و هستند و هیچگاه اجازه نخواهد داد توطئه‌های دشمنان تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه همایش علمای اهل سنت و تشیع همزمان با دهه فجر در سطح استان برگزار می‌شود، افزود: در مجموع جشن‌های انقلاب سال جاری با محوریت مردم و حضور نماینده ولی فقیه در تمام شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عسکری از حضور قاری بین‌المللی از اقلیم کردستان عراق برای اولین بار همزمان با ایام‌الله دهه فجر در استان کردستان خبر داد و افزود: در این راستا باید محافل قرآنی را پرشورتر از گذشته برگزار کنیم تا زمینه‌ساز بهره‌مندی هرچه بیشتر از فیوضات معنوی این محافل شود.

وی از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی علما و روحانیون به صورت استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر دوره‌های تربیت مبلغ دینی در استان کردستان برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: این دوره‌ها در راستای ارتقای سطح توان تبلیغ و نشر روحانیون به صورت مستمر از سوی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار خواهد شد که در ایام الله دهه فجر نیز شاهد برگزاری این دوره‌ها خواهیم بود.

وی افزود: برگزاری نشست‌های بصیریتی و گفتمان‌های دینی در مدارس برای دانش‌آموزان و فرهنگیان و برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی با محوریت زن و سیره فاطمی، نشست تخصصی گام دوم انقلاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی، انتشار بیانیه برای مشارکت عموم مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مشارکت جامع روحانیون در راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های شاخص مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خواهد بود.

حجت‌الاسلام عسکری یادآور شد: مراسم تجلیل از روحانیون ایثارگر و خانواده‌های شهدا و حضور علما و روحانیون در مصاحبه‌های رادیو و تلویزیونی و مسابقات پیامکی با همکاری شبکه استانی و همایش استانی شورای افتای کردستان و ... در این ایام برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از خبرنگاران استان کردستان که بیشترین فعالیت را در حوزه تقریب مذاهب اسلامی داشته‌اند از سوی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و واحد فرهنگی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha