اعلام برنامه‌های قرآن و عترت آموزش و پرورش در دهه فجر
کد خبر: 4032891
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

اعلام برنامه‌های قرآن و عترت آموزش و پرورش در دهه فجر

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های این اداره‌کل در ایام دهه فجر را تشریح کرد.

دهه فجر انقلاب مبارکبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌های دهه مبارک فجر این اداره‌کل، گفت: اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به واسطه این ایام مبارک فعالیت‌هایی را در سطح ملی، استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای در دست اجرا دارد. اما تمامی برنامه‌ها  با توجه به شرایط کرونایی و براساس نظر ستاد ملی کرونا در هر استان با توجه به وضعیت آن استان به صورت تلفیقی و با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌ها برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در سطح مناطق است. همچنین محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی، ملی، بومی و محلی در مدارس، مراکز دارالقرآن الکریم، شهرستان‌ها و مناطق در سراسر کشور برپا خواهد شد.

باقری با تأکید بر اینکه برگزاری محافل انس با قرآن به صورت حضوری یا غیر حضوری و از طریق شبکه شاد، منوط به شرایط کرونایی هر منطقه است، اظهار کرد: یکی از دیگر فعالیت‌ها، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی، فرهنگی و حوزه قرآن، عترت و نماز است که از طریق 17 پایگاه مجازی در شبکه شاد به تدریج در ایام دهه فجر بارگذاری خواهد شد.

وی تصریح کرد: معرفی نخبگان قرآنی دانش‌آموز به ویژه حافظان قرآن از منظر سبک زندگی و شیوه‌های تربیتی آنها در کانال‌های مختلف قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد از جمله دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل است.

باقری گفت: برگزاری آیین افتتاحیه حدود 33 مرکز دارالقرآن الکریم و نمازخانه مدارس که با مشارکت خیرین ساخته و تجهیز شده از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
captcha