اردوهای راهیان‌ نور مجازی برای دانش‌آموزان البرزی برگزار می‌شود
کد خبر: 4033324
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
همزمان با 20 بهمن‌ماه؛

اردوهای راهیان‌ نور مجازی برای دانش‌آموزان البرزی برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: امسال اردوهای راهیان‌ نور به‌صورت مجازی از 20 بهمن‌ماه برای دانش‌آموزان این استان برگزار می‌شود.

اردوهای راهیان‌نور

علی حجرگشت، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا مانع سفر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شد، اما با ابتکاری نو از سال گذشته بستر اعزام دانش‌آموزان در قالب راهیان‌ نور با مشارکت سپاه و آموزش و پرورش به شکل مجازی فراهم آمد.

وی با اشاره به اینکه سفر راهیان‌ نور یک فرصت تربیتی است که هر ساله برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با دفاع مقدس برگزار می‌شود، افزود: راهیان نور یک گنجینه است که باید از آن استفاده کرد.

حجرگشت با اشاره به اینکه در این اردو دانش‌آموزان متوسطه دوم با اولویت پایه دهم شرکت می‌کنند، تصریح کرد: دانش‌آموزان به همراه خانواده می‌توانند در اردوی راهیان‌نور مجازی حضور پیدا کنند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه تاریخ جنگ بخش مهمی از تمدن عظیم انقلاب اسلامی است و اگر دلاورمردی‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی و ایثارگری شهیدان نبود، نظام جمهوری اسلامی وجود نداشت، گفت: راهیان‌ نور یکی از بزرگترین عملیات‌های فرهنگی کشور است که می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس را در میان نسل‌ها نهادینه کند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در پایان بیان کرد: دانش‌آموزان در این سفر معنوی ـ مجازی از مناطق عملیاتی همانند شلمچه، طلائیه، فکه، پادگان دوکوهه، فتح المبین، اروندکنار، هویزه، مسجد جامع خرمشهر، چذابه، دهلاویه بازدید می‌کنند.

انتهای پیام
captcha