یک هواپیما و دو سفر ننگین تاریخی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4033459
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

یک هواپیما و دو سفر ننگین تاریخی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

یک روزنامه عبری فاش کرد: هواپیمای حامل بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بحرین، همان هواپیمایی است که انور سادات، رئیس‌جمهور مصر نیز سفر ننگین خود به تل‌آویو را با این هواپیما انجام داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی خبر داده است: هواپیمای بوئینگ 707 که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با آن به بحرین سفر کرده، گذشته تاریخی دور و درازی دارد.

بنا بر این گزارش، این هواپیما در اوایل دهه پنجاه قرن گذشته متعلق به مصر بوده است. به گفته این روزنامه در 19 نوامبر 1977، این هواپیما به همراه انور سادات، رئیس‌جمهور مصر در سفر تاریخی خود به رژیم صهیونیستی در فرودگاه لد (نام قدیمی فرودگاه دیوید بن گوریون در تل‌آویو) به زمین نشست؛ سفری که آغازی بر روند ننگین عادی‌سازی روابط بین مصر و رژیم صهیونیستی بود.

در سال 2005 این هواپیما به یک هواپیمای مسافربری متعلق به امگا ایر تغییر یافت. در 17 فوریه 2011، این هواپیما به اسکادران 120 نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ملحق شد.

ابتدای امروز، بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای نخستین بار وارد بحرین شد. به گزارش شبکه تلویزیونی کان، هدف از این سفر نهادسازی روابط امنیتی بین رژیم صهیونیستی و بحرین است که در آن یادداشت تفاهمی برای همکاری امنیتی بین دو طرف به امضا خواهد رسید.

این اولین توافقنامه امنیتی است که بین رژیم صهیونیستی و یک کشور عربی در حاشیه خلیج‌فارس امضا می‌شود.

انتظار می‌رود وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علاوه بر بازدید از ناوگان پنجم آمریکای مستقر در این کشور، فردا با وزیر دفاع، پادشاه و رئیس ستاد ارتش بحرین نیز دیدار کند.

گانتز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: من بسیار خوشحالم که در منامه، پایتخت بحرین فرود آمدم و اولین وزیر دفاعی هستم که به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، هواپیمای گانتز از طریق حریم هوایی عربستان به بحرین رفت و این اولین بار بود که یک هواپیمای نظامی رژیم صهیونیستی اجازه پرواز آشکار در حریم هوایی این کشور را پیدا کرد.

رژیم صهیونیستی و بحرین در اواسط سپتامبر 2020 در واشنگتن توافق‌نامه‌ای را برای عادی‌سازی روابط تحت نظارت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا امضا کردند.

انتهای پیام
captcha