بردسکن به ازای هر ۱۶۰۰ نفر یک روحانی دارد
کد خبر: 4033554
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

بردسکن به ازای هر ۱۶۰۰ نفر یک روحانی دارد

امام جمعه بردسکن گفت: به ازای هر ۱۶۰۰ نفر یک روحانی و به ازای هر ۴۰۰ نفر یک مسجد در شهرستان بردسکن داریم.

علی اصغر امینی امام جمعه بردسکنعلی‌اصغر امینی، امام جمعه بردسکن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی با بیان اینکه از 208 مسجد شهرستان بردسکن، هشت مسجد قابل استفاده نیستند، افزود: این شهرستان 80 هزار نفری فقط 50 روحانی دارد.

وی بیان کرد: به ازای هر 1600 نفر یک روحانی و به ازای هر 400 نفر یک مسجد در شهرستان بردسکن داریم و اگر بخواهیم مساجد را بر روحانیت تقسیم کنیم هر کدام چهار مسجد را باید جوابگو باشند.

امام جمعه بردسکن تصریح کرد: در موقعیت و زمانی که تحت هجوم فرهنگی دشمن هستیم و جوانان را هدف قرار گرفته‌اند کار کردن با این تعداد کم روحانی بسیار سخت است.

وی عنوان کرد: در این جنگ نابرابر هر کدام از روحانیون شهرستان بردسکن باید بتوانند جوابگوی مسائل مذهبی، اعتقادی، اخلاقی و مسائل اجتماعی 1600 نفر باشند. وقتی با آموزش و پرورش مقایسه می‌کنیم، در این شهرستان به ازای هر 12.5 دانش‌آموز یک معلم، اما در بخش اعتقادی به ازای هر 1600 نفر یک روحانی داریم.

امینی با اشاره به اینکه در این جنگ بسیار نابرابر انتظار بیشتری از متولیان داریم، مطرح کرد: امروز مسیحیت تبشیری، وهابیت، احمد الحسن‌ها و فرقه‌های انحرافی در گوشه و کنار این شهرستان فعالیت می‌کنند و اگر صحنه را خالی ببینند می‌خواهند خودی نشان دهند، اما روحانیون علی‌رغم مشکلات و سختی‌هایی که در این جنگ نابرابر دارند هیچ‌گاه صحنه را خالی نمی‌کنند و وظایف خود را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برای فرهنگ دینی مردم کم‌هزینه می‌کنیم و انتظار داریم حداقل به مسائل روحانیون بیشتر توجه شود، بر خلاف اینکه چندین سال از استقلال اداره تبلیغات شهرستان بردسکن می‌گذرد، اما هنوز جز معدود نهادها و سازمان‌هایی محسوب می‌شود که مستأجر است.

امام جمعه بردسکن افزود: وقتی مسئولان اداره تبلیغات اسلامی بردسکن برای زمین به ادارات دولتی مراجعه می‌کنند می‌گویند دولتی نیستید و وقتی در جلسات شرکت نمی‌کنند توبیخ می‌شوند که چرا شرکت نمی‌کنید و دولتی هستید، نمی‌دانیم تکلیف ما را چه کسی می‌خواهند روشن کند. بعد از 43 سال از انقلاب هنوز اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جایی برای خودش نداشته باشد.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت طرح توسعه مسجد جامع و مصلای شهر گفت: سال‌های آخر دولت نهم استاندارانی که می‌آمدند موضوع طرح توسعه مسجد جامع را مطرح می‌کردیم و همه هم قول می‌دادند، اما نه تنها هیچ‌کس به وعده خود عمل نکرد، بلکه حتی یک متر مربع زمین هم برای توسعه داده نشد.

امینی افزود: شهرستان بردسکن با شهدای گمنام 300 شهید دارد و از جمعیت 35 هزار نفری در دوران دفاع مقدس آن زمان 4000 رزمنده داشته‌ایم، همچنین 715 جانباز که برخی به شهادت رسیده‌اند و 45 آزاده جزء سرمایه‌های معنوی شهرستان هستند.

انتهای پیام
captcha