مراجعه ۱۰۰ کودک با علائم امیکرون به بیمارستان‌های شاهرود
کد خبر: 4034511
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

مراجعه ۱۰۰ کودک با علائم امیکرون به بیمارستان‌های شاهرود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به افزایش فراگیری کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه گفت: ۱۰۰ کودک با علائم امیکرون به بیمارستان مراجعه کردند.

مراجعه 100 کودک با علائم امیکرون به بیمارستان‌های شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، حسین شیبانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، امروز، 18 بهمن با اشاره به شیوع شدید بیماری کرونا و امیکرون در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، گفت: در روزهای اخیر ۱۰۰ کودک مشکوک به امیکرون به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶ نفر بستری شدند و دو نفر به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافتند که در این راستا مابقی افرادی که مبتلای به امیکرون شدن در خانه دوران نقاهت خود را می‌گذرانند که متأسفانه شاهد هستیم که سویه امیکرون تعداد قابل توجهی از کودکان را مبتلا و گرفتار کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه امروز شاهرود در وضعیت نارنجی و میامی در شرایط زرد کرونایی قرار دارد، اظهار کرد: وضعیت به این شکل است که مراجعه‌کننده با علائم امیکرون و کرونا با شیب بسیار تندی رو به افزایش است اما میزان بستری‌ها شیب ملایمی دارد که نشان می‌دهد در مقایسه با پیک پنجم، درصد کمتری از بیماران امیکرونی در شاهرود و میامی نیاز به بستری شدن دارند.

شیبانی با تأکید بر اینکه تعداد مراجعان با علائم کرونا در یک روز معادل کل بیماران مراجعه کننده در یک هفته طی ماه گذشته است، متذکر شد: اگر به همین شکل شیوع کرونا و امیکرون با چنین سرعت شگفت‌آوری ادامه پیدا کند قطعاً تعداد بستری‌ها افزوده و شرایط در شاهرود و میامی نیز قرمز می‌شود لذا تاکید ما بر واکسیناسیون به ویژه دز سوم و پروتکل‌های بهداشتی است.

به گفته وی ۶۰ بیمار قطعی کرونایی هم اکنون در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند که ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و نگهداری می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر اینکه برای کاهش میزان بستری و ابتلاء، توصیه ما به مردم دوری از تجمعات و استفاده از ماسک و لوازم بهداشت فردی مانند دستکش است یادآور شد: مردم به هیچ وجه حضور در مراکز تجمع را نداشته باشند چرا که سرعت و قدرت انتقال سویه امیکرون بسیار زیاد است.

وی التهاب گلو، سردرد خفیف، بی‌حالی و درد عضلانی خفیف، آب ریزش بینی و احساس اینکه چیزی شبیه عدس یا نخ در انتهای گلو وجود دارد را از علائم امیکرون برشمرد و افزود: بر خلاف باور مردم امیکرون هم ریه‌ها را درگیر می‌کند و هم قدرت کشندگی دارد در نتیجه مردم به شایعات درباره خطر اندک امیکرون توجه نکنند متأسفانه گروهی شایعه‌پراکن این روزها اظهار می‌کنند که گرفتن امیکرون حتی خوب هم است چرا که ضعیف‌ترین سویه بوده و بدن را مقاوم می‌کند موضوعی که به هیچ‌وجه پایه علمی ندارد.

انتهای پیام
captcha