تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی یزد
کد خبر: 4035053
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی یزد

فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی یزد با حضور مسئولان این دانشگاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تجلیل شدند.

فعالان امر به معروف و نهی از منکر علوم پزشکی یزد تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از یزد، فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی یزد، 19 بهمن ماه با حضور مسئولان این دانشگاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام علیرضا خراسانی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه بدنه دانشگاه علوم پزشکی یزد بدنه‌ای با مدیران متعهد، مذهبی و دیندار است و از تذکرات استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر اقدام خوب و شایسته در هر واحد انجام شود، نوعی امر به معروف است گفت: به عبارت دیگر هر امری که موجب شود در هر مجموعه‌ای بدی کاهش یابد، نوعی امر به معروف محسوب می‌شود.

خراسانی با اشاره به تشریح عملکرد دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد بیان کرد: برگزاری جلسات ماهیانه ستاد، برگزاری کلاس‌های آموزشی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، تدریس امر به معروف و نهی از منکر در گروه معارف ویژه دانشجویان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با عنوان «بی‌تفاوت‌ها سقوط می‌کنند» ویژه دانشجویان، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب به مناسبت‌های مختلف، برگزاری مسابقات کتابخوانی به منظور ترویج معروف به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) و شهادت سردار سلیمانی و بازرسی از واحدهای تابعه دانشگاه و ... از عمده‌ترین فعالیت‌های انجام شده در این ستاد است.

وی افزود: در حوزه طرح انطباق نیز در حوزه‌های بهداشتی و درمانی فعالیت‌هایی صورت گرفته و نقاط ضعف کاهش پیداکرده است همچنین انتشار احادیث پیرامون این مهم در اتوماسیون اداری دانشگاه و تقدیر از فعالان این حوزه متناسب با ملاک‌های وزارت متبوع از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته این حوزه است.

حجت‌الاسلام احمدی، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد نیز در این نشست تصریح کرد: سرمنشأ احیای معارف و اصول و فروع دین، امر به معروف است.

وی تأکید کرد: برای احیای معارف جامعه باید تا پای جان سرمایه بگذاریم، ما باید در فضایی که کار می‌کنیم معروف را رشد دهیم به عبارت دیگر اگر طی چندسال گذشته در حوزه عفاف و حجاب رشد کرده‌ایم امر به معروف صورت گرفته است، لذا در این حوزه باید با تمام قوت و قدرت درمیان بود و از جان و آبرو گذشت تا معروف احیا شود.

علی دهقانی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این نشست با اشاره به ارتقا احیای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: این دانشگاه در بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف استان جزء دستگاه‌های برتر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر معرفی و شناخته شده است و در سطوح مختلف دانشجویی و کارمندی با تذکر شفاهی مواردحل شده است.

حجت‌الاسلام صانعی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد نیز با اشاره به رویکرد ستاد امر به معروف استان گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید با توجه به سبک زندگی مردم، رشد فرهنگ مردم و اقتضائات جامعه امروز ورود کنیم چرا که اگر موارد ریشه یابی شود قطعاً اثردهی و نتیجه بهتر از این است که مستقیم وارد شویم.

وی افزود: رویکرد بعدی ستاد، مطالبه‌گری با اصول قانونی است چرا که بعضاً افراد به جای مطالبه‌گری، مغالطه‌گری می‌کنند. در این حوزه در ۲۰ شاخه با گروه‌های مردمی سعی شده به رشد و فرهنگی درمان کمک کنند.

یادآور می‌شود در پایان این نشست از ۹ نفر از فعالان در حوزه‌های گروه طلایه‌داران، برگزارکنندگان محافل و مجالس و هیئت‌های مذهبی، خوش اخلاق و رفتار حسنه با مخاطبان و جذب ایشان به امور، رعایت عفاف و حجاب و مدیران قانون گرا و حافظان بیت المال تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha