مرکز مهارت‌افزایی زنان سرپرست خانوار ایجاد شود
کد خبر: 4035161
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

مرکز مهارت‌افزایی زنان سرپرست خانوار ایجاد شود

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: بانوان نقش مهمی در اقتصاد خانواده دارند و لازم است مرکزی برای مهارت افزایی زنان سرپرست خانوار شکل گیرد.

فاطمه زارع، عضو شورای اسلامی شهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی شورای شهر، فاطمه زارع، عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده آمار خانواده‌های با سرپرستی بانوان در حال افزایش است و حدود دو سوم زنان سرپرست خانواده به تنهایی و بدون وجود فرد شاغل دیگری تأمین معاش می‌کنند.

وی ادامه داد: این بانوان به تدریج در اثر عواملی چون پایین بودن سطح سواد، عدم توانایی، وضعیت اقتصادی نامطلوب، پایین بودن سطح آگاهی و دانش و نبود فرصت‌های شغلی مناسب به قشر آسیب‌پذیر جامعه تبدیل می‌شوند و کمیته امداد و اداره بهزیستی از جمله ارگان‌هایی هستند که به این قشر کمک می کنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: بنابراین توانمندسازی زنان سرپرست خانوار امری ضروری است و نیاز به مرجعی دارد که تحت عنوان توانمندسازی و توان افزایی بانوان سرپرست خانواده این مهم را بر عهده گیرد.

وی ادامه داد: کمیسیون خانواده در شورای اسلامی شهر یزد نیز می‌تواند این مهم را در قالب امور مشاوره‌ای، مهارت آموزی، بازارچه‌های خود اشتغالی، امور آموزشی و امور اجتماعی و فرهنگی، حمایت از تولیدات خانگی همچون صنایع دستی، قالیبافی، تولید پوشاک، کیف دوزی، آشپزی، پخت نان خانگی، تولید شیرینی سنتی و توسعه مشاغل خانگی بر عهده گیرد.

زارع بیان کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار می‌تواند به ارتقای حس خود ارزشمندی، عزت نفس و خودباوری، بهبود استعدادها، کاهش فقر و ایجاد زمینه تأمین معیشت خانواده و در ادامه به تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

وی ادامه داد: همچنین این مرجع از طریق رایزنی با نهادهای مرتبط با مشاغل خانگی و تهیه لیستی از مشاغل خانگی به شاخص‌سازی و ایجاد شبکه کسب و کار خانگی کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: بانوان بسیجی نیز توانستند با همکاری سازمان بسیج سازندگی و با استفاده از تسهیلات سازمان و امور مشاوره در شهرهای مختلف استان در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به نقش زنان در مدیریت اقتصادی خانواده گفت: ساماندهی وضعیت اقتصادی خانواده هنر است و کنترل درآمد و هزینه، نظام دادن زندگی بر اساس درآمد، حداکثر بهره‌وری با حداقل هزینه، کمک به درآمد خانواده از طریق تولیدات خانگی و جلوگیری از اسراف از اقدامات مهمی است که بانوان می‌توانند به بهترین نحو ایفای نقش کنند.

انتهای پیام
captcha