مرکز نیکوکاری «نهال امید» در یزد آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4036037
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

مرکز نیکوکاری «نهال امید» در یزد آغاز به‌کار کرد

ساختمان مرکز نیکوکاری «نهال امید» دانشگاه فرهنگیان یزد با حضور جمعی از مسئولان یزد آغاز به‌کار کرد.

افتتاحیه مرکز نیکوکاری نهال امیدبه گزارش ایکنا از یزد، مرکز نیکوکاری دانشگاه فرهنگیان یزد با عنوان «نهال امید» امروز، 24 بهمن ماه رسماً آغاز به‌کار کرد. منصور دهقان منشادی، رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد در این مراسم به اهداف مرکز نیکوکاری اشاره و اظهار امیدواری کرد تا در آینده برکات افتتاح این مرکز، عاید جامعه تعلیم و تربیت شود.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد نیز در این مراسم با تشریح فعالیت‌های مراکز نیکوکاری و پهنه فعالیت آنان، افتتاح این مرکز را مبارک توصیف کرد و گفت: ظرفیت‌های زیادی برای خدمت رسانی در قالب مرکز نیکوکاری وجود دارد که هرکدام می‌تواند منشأ خدمتی صادقانه باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان یادآور شد: طی ۹ ماهه نخست امسال مراکز نیکوکاری سطح استان با همراهی و مشارکت خیران بیش از ۸۷ میلیارد تومان در زمینه‌های جهیزیه و ازدواج، بهداشت و درمان، مسکن و ساختمان، اکرام ایتام و محسنین، اشتغال و کارآفرینی، معیشت و فرهنگی و آموزش در قالب کمک‌های نقدی، غیرنقدی و خدمات به نیازمندان کمک کرده اند.

محمدحسن تولائی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: هر علم و عملی جز علم و سیره اهل بیت(ع)، هرچند ظاهر آن زیبا و رنگین باشد، به منزله آب شور است. هر چه انسان بیاشامد نه تنها تشنگی او برطرف نمی‌شود و هیچ فایده‌ای ندارد؛ بلکه انسان را به هلاکت می‌رساند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد افزود: اگر امروزه علم و مسیر آن، صحیح بوده است و همه مردم بر اساس آن عمل می‌کنند پس چرا جامعه روز به روز بدتر شده و اختلاف درآمدی و طبقاتی، در داخل کشورها و شهرها با وجود ارائه آخرین روش‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای، همچنان رو به فزونی است و نابرابری‌های فزاینده ثروت رفع نشده است.

وی ادامه داد: مکتب‌های اقتصادی جهان برای حل این مشکل بزرگ اجتماعی، به خیال باطل خود هر کدام راهی را انتخاب کرده‌اند، مثلاً کمونیسم از راه وضع مالیات‌های سنگین و تشکیل مؤسسات عام المنفعه تشریفاتی؛ به مبارزه با آن برخاسته‌اند، ولی هیچ کدام نتوانسته‌اند قدم درست و دقیقی بردارند؛ زیرا حل این مشکل با روح مادی‌گری که بر جهان حکومت می‌کند، ممکن نیست و حال آنکه اسلام عزیز برای از بین بردن اختلاف طبقاتی غیر عادلانه‌ای که در اثر بی‌عدالتی‌های اجتماعی در میان طبقه غنی و ضعیف پیدا شده، برنامه وسیعی در نظر گرفته است که از جمله تحریم رباخواری به طور مطلق، وجوب پرداخت مالیات‌های اسلامی از قبیل زکات و خمس و صدقات و مانند آنها و تشویق به انفاق، وقف و قرض‌الحسنه و از همه مهمتر زنده کردن روح ایمان و برادری در میان مسلمانان است.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری نهال امید دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به آیه «وَأَنفِقُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ تُلْقُواْ بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ وَأَحْسِنُوَاْ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» گفت: ترک انفاق به نوعی خود را به دست خود، به هلاکت انداختن است و این آیه بیانگر این حقیقت اجتماعی است که انفاق به طور کلی سبب نجات جامعه‌ها از مفاسد است؛ زیرا هرگاه مسئله انفاق به فراموشی سپرده و ثروت‌ها در دست گروهی معدود جمع شود و در برابر آنها اکثریتی محروم و بینوا وجود داشته باشد، هرگز آن جامعه به سعادت واقعی نخواهد رسید.

تولائی در ادامه ضمن برشمردن برخی از فعالیت‌های مرکز نیکوکاری و اهداف تأسیس این مرکز، اظهار امیدواری کرد تا با یاری خدا و کمک مسئولان و همراهی خیران دانشگاهی و غیردانشگاهی شاهد فعالیت‌های از جنس تعلیم و تربیت باشیم.

انتهای پیام
captcha